Vaarwel happy island life,hello Bangphlat,Bangkok! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Vaarwel happy island life,hello Bangphlat,Bangkok! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Vaarwel happy island life,hello Bangphlat,Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg silvia

22 November 2012 | Nederland, Helmond

Gisteren genoten van het Viking natures resort en het heerlijke strand. In de nacht had het flink geonweerd en fikse hoosbuien kwamen terrecht op ons rieten dakje van de treehouse. Vroeg wakker en alle regenplassen en modderpoelen omzeilend,de boomwortels beklommen tot het restaurant. Uitgecheckt uit de treehouse en ingecheckt in de traditional cottage,ook helemaal prima maar wel met ijskouwe buitenshower haha. weet niet of we dat onderdeel wel zo geweldig vinden,maar oke! Ontbijtje gescoord en het strand op. Nog geen minuut in de zon kunnen liggen,veels te hot. Rond de klok van zes fris gedoucht dus,naar het centrum van Tonsai geklommen. Meteen weer klam van het zweet. Wat rondgelopen,winkeltjes gekeken en een hapje gegeten. Als toetje een pannekoekje,die zijn hier zo lekker. Het centrum is best gezellig tot een uur of elf in de avond. Vanaf vroeg in de ochtend wordt er al rondgelopen met bier en buckets dus kun je nagaan hoe het er laat op de avond aan toe gaat. Elke avond is er wel een beachparty,die over het hele eiland luid en duidelijk te horen is,spelletjes op het strand en bierpingpong in de barretjes. Jong en oud vermaakt zicht hier en mensen kijken is een must. Niet echt mijn ding dit soort toerisme maar Phi Phi blijft ontzettend mooi. Terug gestrompeld naar ons hutje en de backpack weer ingepakt. Heerlijk geslapen en heel vroeg wakker van de wekker. Nog een laatste ontbijtje,ondertussen wordt onze bagage opgehaald uit de hut wat erg luxe is met dit soort paden. Om half negen de longtail in,met blote voetjes het water in,trapje op en heel ongalant de boot in klimmen. We gaan varen,richting de ferry,met pijn in ons hartje een laatste blik op dit super leuk resort en plekje. Bij de ferry krijgen we natuurlijk weer een sticker opgeplakt,zijn ze dol op hier. De ferry vertrekt en twee uur later zijn we in Phuket,worden we in een minibusje gepropt en rijden we in een klein uurtje naar de airport. Daar was het druk en ietsje minder overzichtelijk maar het is gelukt om te boarden en een plekje te bemachtigen in het vliegtuig van Air Asia. Lijkt heel erg veel op Ryan air. Niks mis mee dus. Anderhalf uur later landen we op Don Muang airport in Bangkok. Effe een koud blikje en kijken hoe de taxi werkt. Gelukkig vangen we een meter taxi. De chauffeur moet effe bellen waar ons resortje ligt en we gaan rijden,stapvoets. Druk,altijd heel erg druk in Bangkok. In Nederland klagen we over file maar hier heb je pas echt recht van klagen...eindelijk komen we aan bij Bangphlat Resort,de chauffeur zegt met een diepe zucht; i am happy,are you also happy? En dat zijn we want het resortje ziet er geweldig uit. Verscholen in een kleine,groene oase van stilte,ligt het verscholen. Een smal straatje met aan weerszijden rijtjes houten huisjes. Heel knus. Het is wel heel erg rustig. Toen we besloten in het restaurantje van hun te eten,moesten ze het even open maken haha. Het personeel was geheel tot onze beschikking. Lekker gegeten voor een heel klein bedrag. Op zoek naar natuurlijk de dichtsbijzijnde 7eleven,die is nooit ver weg dus hier ook niet. Daarna een zijstraatje ingelopen. bangphlat is een hele oude wijk waar nauwelijks toeristen komen. Oude en vervallen pandjes maar wel het echte straatleven. Mini winkeltjes,je kijkt bij mensen hun huisjes in,ziet oma's met hun kleinkids achter de naaimachine,de buurman maakt brommers en fietsen,de andere buurman kijkt tv en spaart oude tv's die opegstapeld door zijn hele kamer staan,mini barretjes...zo leuk,we hebben genoten van deze tafereeltjes en voelden ons welkom,mensen zijn nieuwesgierig en lachen ons toe. De weg overgestoken via een loopbrug,dat vele trappenlopen went niet bij deze temperaturen en we kwamen een mooi tempeltje tegen en hebben meteen de pier gevonden voor de taxiboot die we morgen gaan gebruiken. Op de terugweg een biertje en een bordje garnalen gepakt op een innieminie terrasje aan de drukke weg. Niets in het engels,gebrekkig bestellen maar het lukt. De buurman van het tentje komt effe een hele grote pul bier bestellen en neemt plaats aan het enige andere buitentafeltje. Hij lacht. Heeft een zakje in zijn hand en biedt ons een hapje aan. Als ik het zakje vol gefrituurde insectjes zie,bedank ik hem vriendelijk,Eric is wel een held en proeft er eentje. De man lacht weer en we proosten. Geweldig dit soort dingen. Terug geslenterd naar het resortje en nu nog effe typen en onze route uitstippelen voor morgen. Slaap lekker!

• 22 November 2012 - 17:37

Agnes Jonkers:

nou slleke een heel verhaal maar prachtig om te lezen en een genoet om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben dat zegt joep en mauw ook altijd als ze terug komen nou geniet ervan saampjes doeidoei

• 22 November 2012 - 17:41

Silvia Hendrix:

Ik kan me helemaal in joep en mauw vinden! We genieten nog heel even...is het koud in nederland?

• 22 November 2012 - 19:46

Anneke Wolters:

Hoi Silvia en Erik,
    Respect voor je dagelijkse verslagen.'k kan me er veel bij voorstellen en zou ook graag genieten van die heerlijke warmte.
    Op het ogenblik hebben we een redelijke herfst. Soms een prachtige dag met zon een een prettige temperatuur.(voor de tijd van het jaar) We moeten het hier doen met temperaturen rond de 10 graden.
    Ik zat eigenlijk nog steeds te wachten op jullie huwelijksseremonie op een strand?? Of was dat die seremonie in een tempeltje meteen in het begin? Ben wel benieuwd naar de foto's van de fotograaf. (en die van jullie natuurlijk) Geniet nog even!! Want er wordt hier met smart op je gewacht...

• 22 November 2012 - 23:25

Francy:

Zo ik ben weer bij gelezen. Terwijl jij nog in een bloemetjesjurk over al die stranden rent met een pint in je hand ben je alvast uitgenodigd om met mij en Vanessa wat te doen in december. Dus bespaar vast op die cocktails dan kun je misschien een miniworstebroodje nog betalen.
    Geniet ze allebei!

• 23 November 2012 - 01:31

Silvia Hendrix:

De ceremonie was naast het tempeltje tussen heel veel beeldjes en bij een heilige boom. Kan alleen fotos plaatsen die de fotograaf op zijn site heeft gezet,de rest heb ik op disc,het zijn er veel,heel mooi maar een disc kan niet in mijn ipad haha dus er wordt met smart op me gewacht,dat is een fijne thuiskomst,toch?

In december weer nieuw salaris,Francy,dus een worstenbroodje en een hot coco gaat wel lukken haha gezellig!