Fietsen naar New Sukhothai - Reisverslag uit Ban Na, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Fietsen naar New Sukhothai - Reisverslag uit Ban Na, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Fietsen naar New Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg silvia

09 Oktober 2015 | Thailand, Ban Na

Deze ochtend ontbijt ik samen met Poo,ik ben de enige gast nog en vraag of ze gezellig met me mee eet en dat doet ze! Ze vertelt over haar man en kinderen en vraagt mij vanalles. Mijn oorspronkelijke plan was om vandaag heel de dag aan het zwembad te gaan liggen maar ik had toch meer zin in wat actie en dan later in de middag nog efkes lekker zwemmen. Ik loop het dorpje in en huur weer een fietske,vraag de twee dametjes welke richting ik op moet fietsen om in New Sukhothai te komen. Ze kijken me aan alsof ik knettergek ben en roepen in koor dat dat 12 kilometers is. Ik betaal en schrijf mijn naam in het grote boek,die ik als ik weer terug ben dan weer door moet strepen. Ze zwaaien me uit en roepen me na dat ik Be Safe moet zijn. Het is een lange,rechte weg met aan beide kanten allerlei luxe hotels,winkeltjes,supermarktjes,streetfoodkarretjes,autogarages,meubelmakerijtjes en restaurantjes. Tussen de gebouwen door zie ik de bergen en veel groen. Dit fietsje is niet zo geweldig en badend in het zweet en met een kop als een tomaat,kom ik aan in New Sukhothai en ik vraag me af wat er New aan is hihi. Ik beland op een lokale markt en bij het eerste tentje met een bankje,neem ik een lekkere kouwe cola. Even bijkomen,hoor. Binnen in het tentje kijken twee jongetjes een geweldadig tekenfilmpje en ze giebelen samen, een klein katje wil door mij geaaid worden en moeders is kleingeld aan het halen om van mijn 20 bath terug te kunnen betalen. Ze vraagt 10 bath voor de cola en das 0,25 cent dus ik geef haar 15 en ze zegt manny,manny luck to you! Ik slenter een tijdje over de markt. Prachtige groenten en fruit maar weer dat vlees open en bloot op tafel,soms laten ze het zelfs expres drogen in de zon! Bij een kraampje zie ik een varkenskop liggen,moet je in Helmond op de markt zo eens doen haha. Van een schattig vrouwtje koop ik een zakje waar een soort mini oliebolletjes inzitten die gevuld zijn met iets hartigs en ze zijn heerlijk. Van een ander vrouwtje proef ik een vrucht die zo zuur is dat ik er bijna in stik en ik wordt hartelijk uitgelachen! Ik loop door de straatjes om de markt heen en besluit nog wat straatjes door de fietsen. Dan begin ik aan mijn tocht terug. Jose dank je wel voor de tip van de forever map,die is vandaag goed van pas gekomen! Op de helft van de terugweg begint mijn bibs aardig zeer te doen en ik stop effe voor een drankje. Terwijl ik geniet van een koud watertje,zit oma tegenover me op haar trapnaaimachientje te werken en opa ligt op een van hout in mekaar geflanste stretcher het kleine,pittige hondje in bedwang te houden. Alsof ik die niet aan zou kunnen haha,opa weet niet dat ik een Indy heb gehad! Voordat ik op mijn fiets spring,geeft ik oma het zakje mini oliebolletjes en er komt een smile van oor tot oor tevoorschijn,zooooo schattig! Ze zwaaien me samen uit en ik fiets het laatste stuk terug naar Old Sukhothai. Zo leuk dat onderweg de mensen al wijzen in de richting van het historical park,zo hoef je de weg nooit te vragen,ze weten immers precies waar de toeristen naartoe gaan. Ik lever mijn fietske weer in en streep mijn naam door,de twee dames steken hun duim omhoog dat ik het gedaan heb,die 24 km fietsen. Als ik terug loop in de richting van Pinpao,zie ik dat Mae de ladyboy al open is en ik besluit bij haar te gaan lunchen, ze ziet mijn tomaatrooie kop en zet me meteen tussen drie ventilators in,zo een heerlijk overdreven en theatraal mens is het! Ik besluit dat ik een heerlijke clubsandwich heb verdiend met een watermeloenshake en kom lekker tot rust. Mae laat me foto's zien van haar Amerikaanse vriend die in Chiang Mai lesgeeft op een school. We kletsen een tijdje en dan wil ik echt het zwembad in. Na een uurtje of drie zwemmen,lezen en dutjes doen,zie ik een pikzwarte lucht aankomen en maak dat ik binnen kom. En dat is net op tijd want het begint me toch te stormen! Dan maar beginnen met het inpakken van mijn backpack. Op mijn bed zie ik het nieuwste kunstwerk van Poo,ze vouwt een groot en klein badlaken elke dag weer anders op. De eerste dag waren het twee zwanen,gisteren een olifantje en vandaag een lotusbloem,geweldig. Zo,morgenochtend hoeven alleen de laatste spulletjes nog maar in de backpack en ben ik ready voor taking off naar Bangkok city. Nog ff douchen en wat lezen en met dit weer ga ik het dorp niet meer in maar eet ik straks gewoon hier aan de overkant en duik ik op tijd mijn bedje in.

  • 09 Oktober 2015 - 11:28

    Pascal:

    als je inderdaad niet meer gewend bent om te fietsen en zeker in die omstandigheden dan krijg je pien aan ut vutje hahaha.
    het proeven vind ik er bij horen in andere landen vaak eet je heerlijke dingen wat ze hier niet kennen.
    hopen dat de zwarte lucht en storm snel weg is

  • 09 Oktober 2015 - 11:31

    Silvia Hendrix:

    Op zo eem fietske is het vragen om pien aan t vutje maar ik heb weinig keus,ze hebben geen beter fietske haha Vanalles proeven vind ik geweldig maar soms weet je echt niet wat je eet en zijn de smaken nogal intens. Het stormt nog steeds flink,ik zie voorlopig geen verbetering.

  • 09 Oktober 2015 - 15:36

    Wendy:

    Je maakt weer leuke dingen mee Sil, volgens mij ben je helemaal in je element.
    Jammer van het weer, maar genoeg alternatieven, toch?!
    Ben je al wat gewend zo in je eentje?
    Liefs x

  • 09 Oktober 2015 - 15:42

    Silvia Hendrix:

    Ik probeer het maximale eruit te halen,Wendy en zoveel mogelijk te zien en ervaren. Alleen reizen is avontuurlijk en anders maar met Eric is toch echt fijner. Maar ik ben in Thailand en dus zeker in mn element,dit blijft een prachtig en geweldig land in alle opzichten x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 65239

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: