Driving around Kanchanaburi - Reisverslag uit Ban Chuk Kum, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Driving around Kanchanaburi - Reisverslag uit Ban Chuk Kum, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Driving around Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg silvia

13 Oktober 2015 | Thailand, Ban Chuk Kum

Na het ontbijt ben ik naar de Jolly Frog gelopen waar Stefan verblijft en hebben we koffie gedronken met een Amerikaan en een Taiwanner. Met zijn vieren scooters gehuurd en op pad gegaan. Ik had via google een tempel gezien met een grot en een draak. Het doel was om deze te vinden. We rijden Kanchanaburi uit en komen op het platteland. Geweldig,wat een prachtige natuur. Alles is zo groen. We rijden langs boerderijtjes en moeten vaak stoppen omdat de koeien gewoon midden op de weg staan. Tanken doen we uit flessen langs de weg bij mensen thuis en we worden regelmatig achterna gezeten door honden. We komen bij een tempeltje met een grot maar dat is niet die ik gezien heb. Dan komen we een prachtige tempel tegen op een berg met een gigantisch Buddhabeeld. Wat een prachtig complex. Maar voordat je boven bent,pfff al die trappen. We hangen een tijdje rond en moeten op de foto met locals, we are gonna be famous haha. Eenmaal beneden lunchen we in een heel klein tentje. Er is geen engelse menukaart en ook niemand verstaat ons dus we wijzen vanalles aan en daar worden wat bordjes van gemaakt. De hele tafel staat vol met lekkers en we kunnen allemaal proeven. Sommige zijn echt te pittig voor mij,ik stik er zowat in maar andere zijn echt heerlijk. We toeren nog wat rond en komen,als we weer terug willen rijden naar Kanchanaburi,toch nog de tempel tegen die ik bedoelde. Weer klimmen haha maar we worden beloond met een prachtig uitzicht en een mooie grot. De trap gaat door de drakenmond en een stuk klim je dus binnen. Prachtig. De mannen zijn nog helemaal naar boven naar het viewpoint geklommen maar daar heb ik voor bedankt. Vanavond mijn laatste avond hier en we gaan naar een lokale markt toe en nog een biertje doen. Wat heb ik het hier leuk gehad en wat heb ik leuke mensen ontmoet. Het was geweldig.

  • 13 Oktober 2015 - 17:40

    Pascal:

    Die tempels waren super mooi en idd wat veel trappen.
    nou sil beter een boete als je geen helmpje zou hebben dan een ongeluk.
    Mooi trouwens door die drakenmond jammer dat je de grot eigenlijk niet ziet of heb ik het niet goed gezien.
    Tot morgen slaap lekker voor dadelijk

  • 13 Oktober 2015 - 17:45

    Silvia Hendrix:

    Ik heb een supersag gehad,echt! Lekker rondtoeren op de scoot blijft in mijn ogen een van de allerleukste dingen om te doen. De tempels zijn geweldig,je weet niet wat je ziet. Er staat een foto van de grot op facebook. Ik heb het super gehad in Kanchanaburi en wil eigenlijk niet weg. Zulke leuke mensen leren kennen. Ik weet zeker dat ik hier met Eric ooit terug ga komen. Truste x

  • 13 Oktober 2015 - 17:50

    Johan:

    Hoi Silvia
    Kanchanaburie is echt de moeite waard er is vanalles te zien en de tempel is/was ook mooi!
    En wat is er mooier om dat met een scooterje te doen. wij hadden toen een busje met chauffeur gehuurd die ons 7 dagen heen reed waar we wilde, was ook gaaf t enige is dat we vaker in Bangkok terug kwamen om van daaruit weer ergens anders heen te rijden.
    Groetjes tot een volgend verhaal ( ben al weer benieuwd)

  • 13 Oktober 2015 - 17:57

    Silvia Hendrix:

    Ik had Kanchanaburi bijna overgeslagen haha. Dacht dat het niks voor mij zou zijn maar wat een leuke plek om te verblijven en super relaxte mensen,ik heb me heel erg welkom gevoeld. De omgeving is prachtig en idd heel erg veel te beleven. Ik ga hier zeker terugkomen,met Eric x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 65033

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: