Sangklaburi - Reisverslag uit Sangkhla Buri, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Sangklaburi - Reisverslag uit Sangkhla Buri, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Sangklaburi

Blijf op de hoogte en volg silvia

14 Oktober 2015 | Thailand, Sangkhla Buri

Mijn wekker ging om acht uur. De laatste keer genoten van dit prachtige uitzicht. Mijn backpack weer ingepakt en heerlijk ontbeten bij de Blue Star. Omhalf tien kwam Stefan met met de motorbike ophalen en heeft me naar het busstation van Kanchanaburi getaxied,erg lief. Afscheid genomen, het was zo leuk om hem te ontmoeten. Ik heb een supertijd gehad in Kanchanaburi dankzij hem. Bij een klein kantoortje achter het busstation koop ik een kaartje voor de minibus naar Sangklaburi. Ik hoef maar tien minuutjes te wachten en dan komt mijn busje al. Verstandig is om alles vijf keer na te vragen want niemand roept iets om en op mijn kaartje staat een heel ander busnummer dan op het busje zelf. Ook heeft iedereen een blauw kaartje en ik een rood,weird haha. Het is een lekker ruim busje en ik heb een prima stoel. De reis gaat ongeveer vier uurtjes duren en kost me ongeveer vier euro. Het busje gaat rijden. Naast me zit een hip ventje van een jaar of 25. Hij zit allerlei muziek via youtube op zijn foon op te zieken,voornamelijk oosterse muziek. Hij vraagt of ik nog een leuk liedje weet en ik adviseer hem Tarkan. Hij is er meteen weg van! We raken in gesprek. Hij woont een uurtje voor Sangklaburi en werkt in Kanchanaburi. Hij heeft een vriend in Engeland maar vindt Tarkan toch ook wel een lekker ding. Kei gezellig zitten kletsen en dan vliegt de tijd. In een klein dorpje stapt hij uit en weer iemand anders in. We gaan de bergen in,steeds hoger. Het is prachtig, gewoon geen worden voor. Ik ben zo onder de indruk dat ik tegen een vrouwtje naast me zegt dat t beautifull is en ze vraagt; u like! De laatste 40 kilometer zijn ongelooflijk mooi. Af en tie is het zo hoog dat ik bang ben dat ons busje de berg niet op komt, dat ding moet keihard werken! Ik wordt afgezet op het busstation van Sangklaburi,een vergelijkbaar stationneke met Old Sukhothai haha. Beladen met backpack ga ik het Garden view en Western Bar zoeken. Het is maar een klein dorpje maar ik moet vijf keer vragen want ik kan het echt niet vinden. Een flink gebruinde engelsman op een scooter weet precies de weg en brengt me ff,lief. Ik wordt erg hartelijk ontvangen. Krijg een eenvoudige maar schone kamer met airco en tv. Ik gooi mn backpack op de kamer en ga naar de wc. Zit er een kei vette,lelijke en best angstaanjagende kikker in mijn douche. Ik ben net gewend om samen te wonen met kleine lizzardjes maar die kikker... Ik weet het niet hoor! Ik neem een fruitshake aan de bar en besluit meteen naar de mon brug te lopen. Het is best een pittig eindje lopen maar wel een fijne weg. Dan kom ik bij de brug en mijn mond valt letterlijk open,wat is dit prachtig! Wow gewoon! Samen met mijn bescheiden hoogtevrees,steek ik de brug over. Vorig jaar was deze nog ingestort en heeft het dorpje er een bamboo noodbrug naast gemaakt maar inmiddels heeft het leger de brug hersteld. Ik ga over de houten brug heen en geniet van een prachtig uitzicht op het water,de bergen en de drijvende huisjes. Aan de andere kant wonen de mon mensen. Deze mensen komen veelal uit Birma en worden door de Thai als minderwaardig gezien en zelfs verstoten. Ik drink een colaatje en loop bij de brug ff over het marktje. Allemaal Birmese spulletjes hier,erg leuk. Via de bamboo brug loop ik weer terug naar de andere kant en besluit ook nog effe tussen de drijvende huisjes te wandelen. Wat zijn de mensen hier vriendelijk. Bijna iedereen zegt me gedag en wil een gesprekje aanknopen. Kindertjes lachen en dagen me uit om te spelen. Weer een plek om verliefd op te worden. Ik loop weer terug richting het dorp en kom Coffee Berry tegen,een kei knus tentje. Ik neem een herbal coffee en geniet van het gezellige tentje. Weer terug bij het dorpje ontdek ik een foodcourt met hetzelfde soort eten als gisteren op de lokale markt in Kanchanaburi en ik kan me niet inhouden. Ik proef vanalles en wat ik niet lekker vind,dat eet de hond die me inmiddels volgt wel op. Heerlijk. Als ik twijfel mag ik van de mensen een klein stukje proeven. Kei lief. Als ik mijn buikje vol heb loop ik terug naar Garden Home. Meteen komt de vrouw des huizes naar me toe en ik krijg een andere kamer omdat ik bang ben voor de kikker hahah. Kei lief. Ik ben bekaf, zometeen maar effe verhuizen dus, een heerlijke douche nemen en vanavond hier wat chillen. Het was wederom weer een indrukwekkende dag. Dit land blijft me verbazen,ik hou ervan!

  • 14 Oktober 2015 - 13:26

    Jose:

    He lieve Sil,

    Wat een leuke verhalen ik kan niet wachten om die kant uit te komen, zo'n zin in;-)
    Nog 1.5 week en dan zijn we er, we zijn nu echt begonnen met aftellen.


    x

  • 14 Oktober 2015 - 13:48

    Silvia Hendrix:

    Oh,het begint nu lekker op te schieten voor jullie. Super! Het is echt genieten,ik heb een supertijd. Verheug me natuurlijk op de dag dat Eric komt maar tot die tijd geniet ik nog effe van dit avontuurtje in mn eentje. Heb van andere backpackers zoveel verhalen over Laos gehoord dat jullie een geweldig avontuur gaan beleven,top!

  • 14 Oktober 2015 - 14:26

    Pascal:

    Dat was weer een flinke bustocht dan is maar goed dat die busjes beter zijn dan dat ze er vaak uitzien.
    Dus er was ook nog een soort drijvend dorpje, is maar goed dat het leger de brug gemaakt heeft ze kunnen er vaak zo gammel uitzien.
    wat waren die ronde dingen voor iets watze nog deden knippen was het een soort deeg of een soort eiernestje voir te vullen?
    Als ze nu de kikker gewoon buiten zetten us dat niet makkelijker maar die heb ik dan nog liever als een pad die vind ik echt vies.
    vandaag is hier de eerste natte sneeuw gevallen dus ben maar blij met jouw temperaturen.
    tot morgen

  • 14 Oktober 2015 - 14:38

    Silvia Hendrix:

    Deeg met ei en daarop verschillende garnering. Dit is een hartig hapje maar daarna heb ik zoiets nog een keer gegeten maar toen was het zoet. Ik heb ook een kippenpootje geproefd en kleine vleesballetjes gevuld met pittige groenten. T is allemaal zo lekker.

  • 14 Oktober 2015 - 14:49

    Silvia Hendrix:

    De kikker woont er blijkbaar haha,in Thailand kan alles....

  • 14 Oktober 2015 - 20:12

    Marlies:

    Wat geweldig verslag je maakt nog iets mee die kikker dat vond ik leuk moest er om lachen kon me dat helemaal voorstellen hoe joun reachtie was dikke kus van mij doe voorzichtig

  • 15 Oktober 2015 - 03:03

    Silvia Hendrix:

    Haha die kikker was echt een vieze,tot nu toe gaat het eigenlijk heel erg goed wat de beestjes betreft en toe ik hem gisteren zag dacht ik,oh neej,ik heb hem een tijdje bekeken en toen ik ging plassen zat ik startklaar om weg te rennen als ie zou gaan springen of zo! Wat ben ik toch een held,he? Het leukste vind ik nog dat ik een nieuwe kamer krijg ipv dat ze de kikker weghalen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 65238

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: