Slenteren door Chiang Mai - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Slenteren door Chiang Mai - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Slenteren door Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg silvia

07 November 2015 | Thailand, The Walled City

Geen wekker gezet maar toch lekker vroeg wakker. Inn Oon ligt aan de rand van Chiang Mai old city in een rustiger stukje. We willen ontbijten bij Coffeelovers maar die zit vol,een eindje verderop komen we nog een tentje met de naar Coffee tegen maar die heeft alleen maar coffee en massage dus zitten we een hele tijd later pas aan ons ontbijt bij Rosegarden. Zo,nu kunnen we de dag beginnen. We slenteren door Chiang Mai. Komen de prachtigste tempels tegen,heel veel winkeltjes,thai eettentjes,grote hotels,guesthouses,tuktuks en sonthaews,nog meer winkeltjes,fruit&juicestands,tempeltjes enz enz. Lopen is vermoeiend maar wel de manier om veel te kunnen zien. We komen in China Town terrecht en zien veel warenhuizen,stoffenwinkels,foodcourts,electronicashops en zelfs een heuse kerstwinkel. De spullen zijn echt spullen die wij in de seventees hadden. De wasmachines en kerstspullen zijn echt retro. Vintage per kilo haha. Af en tie drinken we wat en op aanraden van Rob en Jose lunchen we bij The Lemongrass. Eric neemt een masamancurrie met kip en ik met seefood,een chang en ik een homemade ijsthee. Het smaakt verrukkelijk. Heel de dag hebben we geslenterd,we hebben er ongeveer zes kilometer opzitten. De tempels zijn zo mooi. Sommige van binnen van hout in een prachtige kleur rood geschilderd,sommige met mooie beelden maar ook met grappige beeldjes,prachtige tuinen eromheen en de meesten oud,heel erg oud. We genieten van al het moois dat deze stad ons biedt. Rond de klok van vijf willen onze voetzooltjes echt niet meer en lopen we terug naar Inn Oon voor een heerlijke,kouwe douche en een chillmomentje. Vanochtend hebben we de buskaartjes geregeld voor onze reis morgen naar Mae Hong Son. Het wordt vrieg wekkeren aangezien ons busje om half zeven in de ochtend vertrekt. Vanavond dus ergens een hapje eten en een biertje pakken maar op tijd ons nestje in. Verslapen is geen optie!