Op de scooter - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Op de scooter - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Op de scooter

Blijf op de hoogte en volg silvia

10 November 2015 | Thailand, Mae Hong Son

We ontbijten bij Salween,heerlijk alles homemade. Het brood is geweldig. We huren twee scooters en willen als eerste naar de tempel bovenop de berg rijden. Starten,links rijden en goed op de vele stoplichten die Mae Hong Son rijk is,letten. We komen net buiten het centrum bij de trappen die naar de tempel leiden uit en vragen een paar keer of dit de enige weg is die naar de tempel gaat of dat we ook met de scooter naar boven toe kunnen. Niemand die engels spreekt maar iedereen wijst naar de trappen dus parkeren we de scooters en gaan klimmen. Pffff het is een hele klim,flink bergop en het is heet,we zweten ons kapot en er lijkt maar geen einde aan het klimmen te komen. Na een half uurtje bereiken we de top en worden we beloond met een amazing view! Wow! De tempel is aardig en gelukkig kunnen we er iets te drinken kopen en naar de wc toe. Altijd leuk dat je dan achter de tempel een parkeerplaats met auto's en busjes ziet en dat er dus toch een weg naar boven toe gaat.... We drinken een icetea bij een grote ventilator en als ik wil gaan piesen,zie ik de eerste spin sinds ik in Thailand ben dus ik hou het nog maar effe op. We gebieten een tijdje van het prachtige uitzicht en lopen dan weer naar beneden. Hup weer de scooters op en de wegen rondom Mae Hong Son verkennen. We rijden dwars door groene valeien,bergen,zien mooie rijstvelden en riviertjes,mensen die op het land werken. Het gebied is prachtig. Onderweg komen we een stoet auto's tegen die onderweg zijn naar de tempel met de prachtigste offers,er valt vandaag dus iets te vieren. De mensen achterop de songthaews zwaaien allemaal naar ons en nodigen ons zelfs uit om achterop te klimmen. Er stond een Karen dorp aangegeven maar dit hebben we niet kunnen vinden. Terwijl we aan het zoeken waren,zijn we een smal zijweggetje ingeslagen. Het gaat flink omhoog en langs de berg af. Een heerlijk avontuurlijk pad met prachtige uitzichten. Uiteindelijk bereiken we de top van de berg en het einde van het pad en komen we uit bij een weerstation of iets dergelijks haha
We rijden terug naar Mae Hong Son en lunchen daar. Even de bibs bij laten komen en vervolgens weer de scoot op om de rest van de middag gewoon doelloos rond te crossen en te genieten van dit prachtige landschap en kleine dorpjes. Rond de klok van vier betrekt de lucht en we voelen wat druppelen dus maken we dan we terug komen in het KiangDoi, we zijn maar net binnen en het onweer en regenbuien barsten los, niet zuinig ook! Even bijkomen en nagenieten van deze prachtige dag en hopen dat de nightmarket niet wegregent....

• 10 November 2015 - 11:11

Wendy:

Leuk verslag weer en Eric ziet er happy uit-;)

• 10 November 2015 - 11:16

Silvia Hendrix:

Dank je! Eric zegt dat ie heel happy is

• 10 November 2015 - 11:18

Silvia Hendrix:

Het was weer een prachtige dag in een slaperig dorp waar eigenlijk niks te beleven valt. Soms moet je gewoon zelf op pad gaan en gewoon genieten van alles dat je onderweg tegenkomt.

• 10 November 2015 - 19:49

Wendy:

Haha...valt ook echt op, maakt dan niet uit of er wat de doen is, samen is het toch wel gezellig-;) enjoy x