Pai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg silvia

12 November 2015 | Thailand, Ban Pa Kham

Het manneke van KiangDoi geeft ons in zijn busje zonder vering en met dichte ramen een gratis lift naar het busstation van Mae Hong Son. We worden uitgezwaaid op ons vaste stoelnummer en vertrekken naar Pai. Drie uur bochtjes rijden door een prachtig landschap. Hoge bergen in alle kleuren groen met gele bloemen en valeien. De boeren halen hun oogst binnen. Wolken sieren de lucht en nevel maakt de bergtoppen mysterieus. Dit uitzicht verveelt nooit,het blijft prachtig. Om een uur komen we aan in Pai. Een gezellig hippiedorp in de bergen. Veel leuke straatjes met gezellige eettentjes en barretjes en veel toeristen. We kopen meteen een buskaartje voor over een paar dagen terug naar Chiang Mai omdat we afhankelijk zijn van de bustijd van tien uur ivb met het halen van onze nachttrein in Chiang Mai. De taxichauffeur licht ons een tikkeltje op maar het leed is al snel vergeten als we bij The Countryside cottages aankomen. Net buiten het centrum van Pai,in een prachtige valei en tussen de rijstvelden ligt ons resortje. We krijgen een superlief klein rood en rond hutje met dakterrasje aan een lief vijvertje en zijn helemaal happy. De rugzakken omgekeerd en hoppa,op onze slippertjes het dorp in. Wat is het hier gezellig! We lunchen,sjoppen en genieten op terrasjes. Lekker slenteren en kleine tempeltjes bekijken en de middag vliegt om. Van dit plekje willen we keer zien kaar helaas is het nu pikkie donker,morgen weer!