Sunday in Pai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Sunday in Pai - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Sunday in Pai

Blijf op de hoogte en volg silvia

15 November 2015 | Thailand, Ban Pa Kham

Een pijnlijke enkel na een val van een misselijk trapje bij de strawberries en later een uitglijer met de scooter,hebben gezorgd voor pijnlijke schaafwondjes,een zere elleboog en een ietwat dikkere en geschaafde enkel. Niet zo best geslapen dus. Ook wilde de zwartwitte pussycat vannacht gezellig bij ons komen liggen en had ze niet meteen door dat ze niet zomaar door het raamhor heen kon en wij rechtop in bed zaten omdat het net leek alsof er iemand door de deur binnenkwam. Op ons gemakkie ontbeten en naar Pai gereden om de scooter weer in te leveren. Gelukkig was deze niet beschadigd door de val. Nergens zin in vandaag. Langzaam richting ons resortje geslenterd en wat rondgekeken in het pad net vior onze verblijfsplek. Er stond een sundaymarket aangegeven maar waarschijnlijk is het bordje al net zo antiek als alle anderen en bestaat deze al lang niet meer. We slenteren wat rond en leuten koffie en thee bij ons receptiehutje. Kletsen wat met de dames van gisteren en regelen een gratis transfer naar het busstation morgenochtend. Nergens echt zin in vandaag. We hangen wat in het rieten loungehutje en spelen met de huiskatjes. Vertellen de dame bij de receptie over de slag en zij is van mening dat we een echte cobra hebben gezien. Geruststellend is ook dat zij verteld dat de kantten weleens kleine slangen mee naar het resort toe brengen om mee te spelen en dat er weleens grote slangen uit de rijstvelden komen achter ons hutje en dat hun er ook bang voor zijn.... Wat zullen we lekker slapen komende nacht! Rond de klok van een uur,slenteren we weer over het pad naar Pai en lunchen bij een hip tentje. We wisselen wat vriendelijke blikken uit met de rastamannen die een tattooshop ernaast hebben en buurten wat met de Thai van ons eettentje. Weer terug slenteren naar ons resortje en de badpakkies aan,hup het heerlijke zwembadje in en de rest van de middag niet meer eruit. Wat een lamdag vandaag maar o zo lekker. Zometeen weer naar Pai voor een heerlijk hapje en een drankje en vanavobd onze backpacks inpakken. Morgen weer met het minibusje de loop rijden naar Chiang Mai en om half vier de nachttrein in naar Ayutthaya. Toe aan een nieuw avontuur maar Pai zullen we niet snel vergeten. De overweldigende natuur,de groene velden,de walkingstreet met zn lekkere food,het relaxte sfeertje en lieve koffietentjes,de prachtige Canyon en de olifantjes. Wie weet,komen we hier nog eens terug!

• 16 November 2015 - 18:11

Wendy:

Hoe gaat ie nu met je enkel Sil? Zal wel schrikken zijn geweest.
    Enne...slangen?? Zou ik ook niet gerust slapen-;) mooi resort trouwens (ondanks de slangen) goede reis verder x

• 16 November 2015 - 19:39

Francy Divakarani:

Zo heerlijk een dag rondslenteren!
    Met je badpak hup in dat zwembadje. Hier en daar een slangenbeet. Gekneusde knieeen van de scoot.
    Lekker in je rieten hangstoel wat met de poesjes knuffelen en hup nog een pina colada en dan die backpack weer inpakken. Hopelijk heb je een nomad.
    Liefs Francy

• 17 November 2015 - 06:41

Silvia Hendrix:

Mijn enkel is aan de betere handen maar de schaafwondjes doen nog wel zeer. Verder genieten we gewoon verder,nu zonder zwembad en geen slang meer gezien!