Big City Life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Big City Life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Big City Life

Blijf op de hoogte en volg silvia

19 November 2015 | Thailand, Bangkok

T manneke trekt aan de bel en de derde klas trein verlaat het treinstation van Ayutthaya. Voor de derde klas zijn het nog redelijk comfi bankjes,de raampjes lekker open en we hebben een ventilator. Helemaal prima dus. Verkopers hoppen op en off de trein,verkopen eten en drinken. Dwars door het groen,rijstvelden en kleine gehuchtjes. We naderen Bangkok. Er wordt een nieuw treinstation en snelweg gebouwd en je ziet duidelijk dat de hele familie van de werkers meereist en ter plekke,op de bouwplek,woont. Schrijnend om de hutjes te zien,de omstandigheden waarin deze mensen leven. Wat hebben wij het toch goed! De trein stopt bij heel veel kleine stationnetjes maar we reizen samen voor 30 bath,0,75 eurocent dus klagen laten we maar achterwege. De trein rijdt weer langs de minisloppenwijkjes en stopt op Hualumpong. Zo leuk om de bedrijvigheid op het station te zien,de oude dieseltreinen en wat er allemaal mee wordt gesjouwd. Een mooi roze taxi brengt ons naar Rambuttristreet en we checken in bij het Sawadee House. We worden vriendelijk ontvangen en krijgen een nette kamer toegewezen,wederom met badkamer op het balkon haha. Effe opfrissen en dan lekker lunchen. Het is druk in dit wijkje en erg leuk om lekker mensen te kijken. We slenteren door het backpackerswalhala Khao San Road en kijken wat kraampjes. Af en toe een drankje om af te koelen en weer verder slenteren. Kraampjes met kleding,electronica,sierraden,strretfood zoals insecten,gekke mutsjes,zonnebrillen,shirts met grappige teksten en fruit. Dit blijft een superleuk buurtje. Telkens als ik hier ben,neem ik de shortcut van Rambuttri naar Khao San,je loopt in een blok en aan het einde moet je een trap op en loop je door een cafe de trap weer af naar buiten,steekt de straat over en je bent er. Iedereen doet t en niemand vindt het raar dat iedereen door die bar heen kanjert. Zo grappig. Begin van de avond ff lekker douchen en dan weer Khao San op. We slenteren wat,drinken een paar pilskes bij de rooftopbar en luisteren naar livemuziek. Wat een mensen en wat een sfeertje. Iedereen komt hier om te socializen en het gewoon leuk te hebben. We eindigen met een biertje bij ons Sawadee en kruipen lekker ons bedje in met een muziekje van buiten op de achtergrond. Welterusten.

• 19 November 2015 - 18:40

Wendy:

Klinkt allemaal relaxed en genieten van de kleine dingen, wat een verschil met hier, zeker momenteel-;) enjoy x

• 19 November 2015 - 22:28

Francy:

Als ik het goed begrijp is die kroeg onderdeel van de straat Goed idee. Syl wat er ook gebeurt dit nemen ze je nooit meer af!!!! Hebben ze daar ook fijne hangmatten??

• 20 November 2015 - 08:39

Silvia Hendrix:

Inderdaad genieten van het gewone leven hier dat zo anders is als bij ons. De mensen blijven glimlachen,no mather what