Ff relaxen en de nachttrein naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Ff relaxen en de nachttrein naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Ff relaxen en de nachttrein naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg silvia

19 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Mai

We slapen een beetje uit,tot negen uur. Het zonnetje schijnt,jippie!
We ontbijten en daarna het dak op om te zwemmen. Een heerlijk zwembad en meer dan voldoende bedjes maar geen matrasjes erop. Dat ligt niet echt lekker. Het weer is prima en we genieten heel de ochtend van ons rooftopzwembad. Onze badpakjes drogen minder snel dan verwacht dus die hangen we maar effe te drogen in de bloembakboompjes,dat gaat wat sneller. We lunchen bij het mega vrolijke manneke voor ons hotel. Echt een schatje. Een vlijtig persoontje met een ietwat verwijfd stemmetje en houding en we kunnen zien dat hij whitingdagcreme gebruikt. Ook zijn wenkbrauwen keurig in de plooi,hij mag er zijn! We nemen viskoekjes en springrolls. Superlekker maar veel te veel en we voelen ons schuldig. Uitchecken,borg terugkrijgen en flink afdingen op de taxi en we zijn onderweg naar het treinstation. Het is lekker druk op de weg maar we zijn megavroeg dus geen paniek, onderweg smalle straatjes. We zien waar ze buddhabeelden maken en prachtige deuren. We houden soms ons hart vast hie ze hier ritsen,vooral de scooters en tuktuk's. De lieve taxichauffeur probeert een praatje te maken maar zijn engels is beroerd. We worden netjes afgezet bij het station en moeten naar de overkant toe om bij het dob gebouw onze bestelde treinkaartjes op te halen. Het is een hele klus om levend en met alle bagage aan de overkant van de weg te komen. Soms lopen we gewoon de weg op en houden we het verkeer met onze handpalm tegen en dat werkt maar je hartje gaat er wel van in je keeltje kloppen. Het lieve meisje geeft me de treinkaartjes en we krijgen nog 200 bathjes terug omdat de kaartjes goedkoper waren dan verwacht,fijn. Hoppa,weer de straat over en het station in. We zijn dik twee uur te vroeg en gaan tijd doden bij een koffietentje. Cappucino,chaitea,gebakjes en blueberryshake. Het is allemaal zo lekker. Het is druk op het station. Mensen zitten op de grond uitgedeelde maaltijden op te eten en krijgen water,allemaal gratis. Ze wachten op gratis ingezette bussen naar de grand palace om te gaan rouwen. Veel bloemen bij de megagrote foto's van de koning op het station. Het merendeel van de toeristen toont respect en draagt donkere of witte kleding maar je hebt altijd van die huppeltrutjes die dan flaneren in een veel te kort tuniekje dat dan ook nog eens doorschijnt en een stringetje laat zien. Schaamteloos,respectloos,bah! Het is tijd om de trein in te gaan. We hebben een women's only coupe,tweede klas. Bij binnekomst worden we meteen geholpen door een paar lieve dames,ze wijzen onze stoelnummers aan en waar we de bagage kwijt kunnen. Lief. Het is een nette trein. We vertrekken en we genieten van het uitzicht in het donker door Bangkok. Er wordt volop gekookt op straat,een gezellig tafereel, Dan zijn we de stad uit en zien we niet veel meer. De lady die onze coupe verzorgt komt onze bankjes omtoveren tot stapelbedjes en ze heeft veel geoefend,ze is mega snel. Het uniformpje staat haar prachtig,net niet te strak. Ze vertelt ons welke kant we op moeten lopen om naar het toilet te gaan en dat ze morgenochtend om zes uur onze bedjes weer in komt klappen. We kruipen lekker ons bedje in en luisteren muziek en lezen wat. Bij de 7eleven hebben we sushisjippies en krabsjippies gescoord en wat te drinken. Ook het ontbijtje zit al in de tas. De gordijntjes gaan dicht en we razen door de nacht,de exprestrein stopt bijna niet en heeft een lekker vaartje. We worden heerlijk in slaap geschommeld.

• 19 Oktober 2016 - 18:29

Wendy:

Je schrijft altijd zo leuk, net of je erbij bent.. toch maar ns meegaan dan;-) en het eten klinkt ook goed, niet alleen noodles.. haha

• 19 Oktober 2016 - 18:35

Silvia Hendrix: