Rijstvelden,watervallen & scooters - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Rijstvelden,watervallen & scooters - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Rijstvelden,watervallen & scooters

20 Oktober 2016 | Thailand, Mae Hong Son

De wekker gaat en we ontbijten bij the family house. De ochtendnevel die in de bergen hangt heeft iets sprookjesachtigs. We lopen naar het centrum toe en huren twee scooters bij een vader en zoon. Superlieve mensen. Na een korte uitleg gaan we rijden. Effe door het dorp,dan de brug over en even tanken. Het zonnetje is inmiddels doorgebroken. Heerlijk. Het is weer even wennen om links te rijden. De weg kronkelt door het groen. Het uitzicht op de bergen is adembenemend. Bij de Fat cat drinken we wat,wat een heerlijk plekje. Ze runnen een organic tuintje en maken de lekkerste drankjes en gerechtjes. Dochterlief van een jaar of zeven komt de bestelling opnemen en ons koel drankje brengen. Wat een scheetje. We rijden verder en slaan een zijweggetje in. We komen uit bij een klein tempeltje waar het een drukte van jewelste is. Mensen zijn gekomen om Buddha te eren. Buiten de tempel staan tafels met daarop prachtige pakketjes gemaakt van bloemen,geld en linten. Er wordt volop gekletsten en gegeten. We worden uitgenodigd het tempeltje van binnen te bewonderen en Joyce raakt in gesprek met een monnik. Ondertussen worden we uitgenodigd om mee te eten maar dit slaan we beleefd af. We zijn hevig onder de indruk van het lieve van deze mensen en vervolgen onze weg. Even de olifantjes gevoerd maar eigenlijk vinden we de beestjes erg zielig. Dat ze aan de ketting staan,laat een zure nasmaak bij ons achter. We stoppen even bij de Japanse brug uit de oorlog,drinken er wat en hoppa,weer de scooter op. Hier rijden in deze prachtige omgeving is echt verslavend. Je voelt je zo vrij,het warme windje in je gezicht en overal waar je kijkt is het prachtig. We lunchen bij Amara. Een lief,klein restaurantje van een superaardig echtpaar met uitzicht over de vallei. Lekker met de billen op een kussentje en laag tafeltje. Wat een heerlijke plek! We blijven er een tijdje hangen,genietend van het uitzicht. De trappen op naar de Pai Canyon zijn zwaar maar zeker de moeite waard! Wat een adembenemend uitzicht. Er zijn maar een handjevol andere mensen dus blijven we een poos zitten genieten van dit moois. De volgende stop is LandSplit. In 2011 is er een aardbeving geweest in Pai en deze heeft het land van een boer in twee gesplitst. De man probeert daar een attractie van te maken en dit lukt hem want steeds meer mensen weten deze plek te vinden. Het echtpaar heeft er een kruidentuin bij gemaakt,de namen van alle kruiden staan bij de plantjes vermeld,evenals de fruitbomen. We nemen de jungletrail naar boven op de split toe en worden geholpen door een paar aardige jongens om het steile pad op te klimmen. De split is behoorlijk. Via het gardenpad lopen we terug. Het geweldige aan deze plek is dat ze gezellige relaxhoekjes hebben gemaakt. Ze komen allerlei fruit uit hun tuintje brengen en een heerlijk vruchtensapje,en ook nog een klein flesje fruitwijn en jij mag dan een donatie doen,hoeveel jij wilt geven. Superlieve mensen,echt een bijzondere plek. We volgen het leuke weggetje en relaxen effe bij de Pambok waterval. Een klimpad loopt naast het riviertje naar boven en we moeten oversteken via een houten,versleten bruggetje en komen bij de waterval. Een paar mensen genieten van het frisse water maar wij slaan deze duik over. We scooteren terug naar de grotere weg en stoppen nog even bij een witte Buddha en steken wierrookjes op. Inmiddels is het vijf uur en het begint donker te worden. We besluiten terug te rijden en de scoot morgen nog een dagje te houden. We rijden terug naar ons hotelletje en frissen ons op om bij Na's kitchen te gaan eten. Gelukkig is er plek,het is een piepklein eettentje,authentiek Thais. Je krijgt een menukaart,een notitieblokje en een potlood en moet dan zelf je bestelling opschrijven. Onder de bestelling schrijf ik; we love your food. Als je dan klaar bent met eten,ga je aan het loketje betalen. Ze telt alles op en leest mijn berichtje,ze tekent er een hartje onder en ik geef een dikke fooi. We hebben met zn tweetjes een voorgerecht gegeten,twee hoodmaaltijden,een fruitshake en twee flesjes cola voor 7,50! De avondmarkt kan ons gestolen worden vandaag,we slenteren naar ons bedje toe....

• 24 Oktober 2016 - 16:34

MoMO:

Ik voel de energie hier helemaal......