Pyin Oo Lwin - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Pyin Oo Lwin - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Pyin Oo Lwin

Blijf op de hoogte en volg silvia

03 November 2016 | Myanmar, Mandalay

De laatste twee dagen waren we met Tun op stap maar vandaag wilden we een dagje zelf op pad. We kopen buskaartjes naar bergdorpje Pyin Oo Lwin en wachten voor ons hotel op de bus. Natuurlijk hangt Tun er ook rond,in de hoop dat hij vandaag nog wat aan ons kan verdienen. We spelden hem op de mouw dat we in Pyin Oo Lwin vrienden uit Nederland gaan ontmoeten. Hij heeft ons op facebook dus we moeten wel iets ritselen. We delen heel toevallig met een nederlands stel de taxi en raken gezellig aan de praat. Als we in het bergdorp aangekomen zijn,maken we een foto van ons viertjes en kunnen deze op facebook plaatsen zodat we niet gelogen hebben haha. De weg door de bergen was mooi,veel haarspeldbochten maar de chauffeur heeft het vaker gedaan. Hij scheurt er op los en in no time staan we boven. Pyin Oo Lwin heeft een engelse stijl. Een klokkentoren,engelse huizen en veel mooie tuinen. We drinken eerst koffie. Op elk tafeltje staat een thermoskan thee,gratis met een bak met kopjes. Bestel je koffie,dan krijg je er dus thee bij! We nemen iets lekkers erbij en gaan op pad. We komen uit bij een leuke markt en slenteren er wat rond. Verderop komen we hindoe tempel tegen,prachtig. We nemen een taxi naar het buitengebied en bezichtigen de botanische tuinen en de national gardens. De laatste heeft mooie parken en alle hoogtepunten uit Myanmar zijn nagebouwd. Ziets als Madurodam maar dan echt lelijk. Het is hier lekker koel dus we wandelen wat af. Helaas motregent het veel. Buiten de parken lopen vrouwen met baby's die bedelen. Later in de middag gaan we terug naar het kleine stadje en lunchen. Dan met de gedeekde taxi terug naar Mandalay. Het is spitsuur. Veel bussen en trucks die de berg af moeten dus het gaat erg langzaam. We eten weer bij Shan Am Am en kletsen wat met een engels stel. Onze laatste avond hier in Mandalay sluiten we af op ons dakterras. Priist en op naar een volgend avontuur.