Van Mandalay naar Nyaung U - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Van Mandalay naar Nyaung U - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Van Mandalay naar Nyaung U

Blijf op de hoogte en volg silvia

04 November 2016 | Myanmar, Mandalay

De bus pikt ons om iets over acht op. We nemen afscheid van het lieve personeel van Victory Point en de drukte van Mandalay. Het is geen touringcar maar ook geen minibusje. Het zit ertussenin. De stoelen zijn prima. We rijden via de buitenwijken van Mandalay de stad uit. Overal al bedrijvigheid. Marktjes,mensen die op piepkleine krukjes samen ontbijten en verkeer. Heel veel verkeer en getoeter. Na een uurtje wordt het rustiger en rijden we de highway op. Het landschap is groen. Wat koeien langs de weg,fietsers op de snelweg en soms een fietstaxi. Na een dik uur wordt de weg steeds smaller en slechter. Hier en daar een hutje van riet,kindertjes en honden en af en toe zwaait er iemand naar ons. Onderweg worden pakketjes meegegeven en af en toe reist er iemand een stukje mee. Naast onze stoelenzitten uitklapbare stoeletjes die af en toe gebruikt worden. Als dat zo is,zit de bus proppievol. Het landschap blijft mooi groen en we zien meer en meer palmbomen. In de verte wat bergen. Het is een prachtige rit. Soms is de weg heel erg slecht en als je dan ziet hoeveel verkeer erdoor moet...we genieten. Dit is echt reizen. Geweldig. Een stop om te plassen en tanken en later een stop om te eten als je wilt. We proberen wat koekjes uit. Yummie. Rond de klok van twee,komen we aan op het busstation van Nyaung U. We worden met een tuk tuk naar ons hotel gebracht. Oasis hotel. Tijdens het inchecken krijgen we een lekker koud doekje dat zalig ruikt en een watermeloen drankje. Aardige mensen.Een prima kamer met een keer een niet hard bed. Fijn. Snel onze spullen een beetje uitpakken,de wifi installeren en dan lekker het zwembad in. Das genieten! Rond de klok van vijf ff lekker opfrissen en dan de restaurantstreet zoeken. We lopen door een localwijkje. Kindjes roepen hello naar ons,mensen lachen en zeggen gedag. Tussen de kleine hutjes door staan al overal verweerde stupa's. We vinden een straatje met kleine eettentjes en eten bij Weatherspoon. Heerlijke salades,kauwen op basilblaadjes,Myanmar curry,pittige sate,rijst en een chocoladecake met koffie. We blijven een tijdje hangen en drinken Myanmar bier. Er zitten wat mensen,gezellig. Het personeel is super aardig. We slenteren nog door het straatje maar nergens geen barretje te bekennen dus lekker op onze kamer wat tutten en dan ons heerlijke,zachte bedje in. Truste Nyaung U.