Relaxdagje Nyaung U - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Relaxdagje Nyaung U - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Relaxdagje Nyaung U

Blijf op de hoogte en volg silvia

06 November 2016 | Myanmar, Nyaungu

We slapen een klein beetje uit en gaan uitgebreid ontbijten. Wat is dit toch een fijn hotel.iets uit het dorpje tussen het groen. Een knusse receptie en restaurantje en dan een lang pad met prachtige palmbomen en struiken. Langs het oad allemaal kamers en aan het einde een heerlijk zwembad. Het personeel is supervriendelijk en helpt je overal mee. Vandaag is het niet zo heet. We zwemmen,luilakken en lezen aan het zwembad. We zijn de enigen. Heel even een buitje dus effe schuilen en we lopen even door het dorpje,wat maar klein is. Een verhard straatje met eettentjes en wat kleine winkeltjes met zelfgemaakte spulletjes en een paar zijstraatjes. Mensen begroeten ons door Minglabar te roepen en kindertjes roepen naar ons. Iedereen kauwt hier heel de dag op tabak en spugen dit telkens uit. We lopen voorbij een sorteerbedrijfje dat plastic ed sorteert. Bekijken een stupa die tussen de eettentjes staat en zien hoe parasolletjes,schilderijen,brommers,houtsnijwerk enz gemaakt worden. Een rustig dorpje. We lunchen bij WeatherSpoon waar je heerlijk kunt eten en slenteren terug naar het hotel om de rest van de middag aan het zwembad te liggen. Effe een powernap en dan geen honger of zin om te gaan eten. Best moe vandaag. We lopen naar het localsupermarktje vlak naast ons hotel. We worden door het zoontje zowat binnen getrokken. Hij vliegt letterlijk voor ons. We besluiten hier alles te kopen wat we nu nodig hebben en geven een dikke fooi die ze eerst niet aan willen nemen. Oma met baby op haar arm glimlacht breed naar ons en we worden uitgezwaaid als we weer gaan. Lekker douchen,tutten en op de kamer HBO kijken met cola en een zakje spicy Myanmar sjippies. Met het geluid van heeeeel veel brulkikkers op de achtergrond,vallen we in slaap.