Nyaung U Jetty & Market - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Nyaung U Jetty & Market - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Nyaung U Jetty & Market

Blijf op de hoogte en volg silvia

07 November 2016 | Myanmar, Nyaungu

Onze laatste dag in Nyaung U. We ontbijten en lopen het dorpje in. Bij een mini rotonde zitten we een tijdje om naar het verkeer en de mensen te kijken. We genieten want er komt vanalles voorbij. Scooters met vier mensen erop,scooters met papa of mama en een klein kindje voorop,de voetjes klemmend tussen ouder en scoot. Volgeladen half truck,half tractor,vrouwen met grote schalen of manden op hun hoofd die iets verkopen. Een prachtig gezicht. We lopen naar de jetty en worden door een meneer met een fietstaxi geholpen welke richting we opmoeten lopen. Hij achtervolgt ons nog een hele tijd om te kijken of hij niet een ritje of een boottripje aan ons kwijt kan. Mensen zwaaien naar ons en begroeten ons. Kindjes roepen en lachen naar ons. Even bij de renovatie van een kleine tempel kijken en dan komen we bij het straatje naar de jetty. Een weg die meer een modderpad is met eenvoudige hutjes. Families kletsen met elkaar en eten samen. Schoolkinderen in uniform,lopen ons giechelend voorbij. Bij de jetty zijn wat winkeltjes en je kunt er iets drinken. De rivier heeft de kleur van koffie en de boten naar Mandalay liggen klaar om passagiers op te halen. Een groot varken vermaakt zich met afval en veel modder. Kindertjes spelen en mama wast zich in de rivier en doet meteen haar was. Dochter gaat twee emmertjes water halen in de rivier. De man van de fietstaxi stelt ons zijn dochter voor die Ring heet,een mooie meid die ons ook een toertje naar een cave wil verkopen. We bedanken en drinken wat. Aanschouwen het tafereel bij de rivier. We slenteren naar de markt. Een echte markt met veel groenten,fruit,longi's,prullaria,vlees op de grond en vis ernaast. Een drukte van jewelste. Veel honden schooien of er niet toevallig een restje is of iets op de grond gevallen. Er wordt hout gezaagd,fruit schoongemaakt,gekookt. Er liggen blokjes hout die gemengd worden en op je gezicht gesmeerd. De ene soort tegen de zon,de ander is hier gebruikelijke make up. We slenteren door de modder. Terug door het dorpje naar ons hotel. De rest van de middag genieten we van ons zwembad. Vanavond nog lekker effe eten bij Weatherspoon en dan onze spulletjes weer inpakken. Morgen staat een hele lange busreis van Nyaung U naar Nyaung Sweh via Kalauw op het programma