Van Nyaung U naar Nyaung Shwe - Reisverslag uit Wunbe-in, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Van Nyaung U naar Nyaung Shwe - Reisverslag uit Wunbe-in, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Van Nyaung U naar Nyaung Shwe

Blijf op de hoogte en volg silvia

08 November 2016 | Myanmar, Wunbe-in

Van Nyaun U naar Nyaung Shwe

Om half zeven gaat de wekker. We checken uit en ontbijten. We hebben buskaartjes met een vip bus met een toilet en nekkussentjes geboekt voor een prikkie. Het busje komt een beetje te laat en is een krakkemikkige minibus zonder plee en nekkussentjes. Amper beenruimte. We hebben nog hoop dat t manneke naar het busstation rijdt en ons dan op de vip bus zet maar tevergeefs. Iedereen laat zijn VIP kaartje zien maar ook dit helpt niet. We rijden de tolweg op. De highway naar Nyaung Shwe. Nou ja,highway...een smalle kronkelweg vol met gaten en bulten. Dit busje is niet alleen nonvip maar heeft ook nog eens geen veringen. Dat wordt uren hobbelen dus want het is een verre reis. 320 km. Je zou zeggen makkie maar dat gaat niet op met dit soort busjes en wegen. De eerste paar uur rijden we door prachtige,groene valeien. Veel palmbomen,dorpjes,koeien en de bergen op de achtergrond. Dan gaan we de bergen in. Wow. De weg slingert met haarspeldbochten naar boven toe. Schitterende vergezichten. Onder de bomen alles lichtgroen begroeid,waardoor het lijkt alsof de bergen van fluweel zijn. We rijden door kleine dorpjes met bamboo hutjes,winkeltjes en natuurlijk veel koeien. Boeren ploegen hun land met ploeg en os. We genieten al schuddendn schokkend van deze prachtige rit. Onderweg stoppen we effe om een hapje te eten en wat te drinken en dan weer door. We komen aan in Kalaw. Een lief bergdorpje,prachtig gelegen.een minibusstationnetje. Hier moet iedereen het busje uit en verder met een ander busje of taxi. We worden overgeladen in een ander krap busje. Deze chauffeeur houdt wel van toetteren en scheuren. We rijden de bergen uit. Dwars doir valeien met groen,bruin,gele en rode akkers. Een prachtig gezicht. We naderen Nyaung Shwe. Bij een loketje moeten we fee betalen van ongeveer 17,50 euro om het gebied in te mogen. We zetten wat mensen af bij hun hotels. Wij zijn als laatste. Het is bijna zes uur. Het was dus een pittige reis. We worden vriendelijk ontvangen door het oersoneel van The Manor hotel. Het ziet er gezellig uit. Een houten hotel met een barretje erbij. We krijgen een prima kamer en gaan meteen op zoek naar een lokaal eettentje. Dat vinden we. Heerlijk gegeten en wat rondgeslenterd. Bij The Viewpoint drinken we wat en dan duiken we ons bedje in. Tot morgen.