Laatste avond Myanmar - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Laatste avond Myanmar - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Laatste avond Myanmar

Blijf op de hoogte en volg silvia

12 November 2016 | Myanmar, Mandalay

Gisteravond samen met Marc en Murielle heerlijk gegeten bij One Owl. Wat een zalig tentje. Het begint te regenen,en flink. Tussen de buien door lopen we naar een klein barretje om nog wat te drinken. Het regent steeds harder en nu aan een stuk door dus moeten we er toch aan geloven. De straten staan inmiddels blank en tot op het bot nat,duiken we ons bedje in. Vanochtend om half zeven gewekkerd en ontbeten. Afscheid genomen van het personeel en de eigenaar van The Manor en het busje is netjes op tijd. Een nieuw busje met meer beenruimte en redelijke stoelen. We halen wat mensen op en rijden Nyaung Shwe uit,de bergen weer in. Ik kan helaas niet echt van de mooie rit genieten want de airo is zo koud dat zelfs al heb ik me helemaal ingepakt,ik gewoon bevries. Mijn knieen doen zelf zeer en dan staat de airco nog op de laagste stand. Onderweg even een stop om te plassen op de goorste wc die ik in Myanmar heb gezien en we wisselen van chauffeur. Eric vraagt aan de nauwelijks engels sprekende chauffeur of de airco mischien uitmag maar hij lacht enkel heel breed met een mond zonder tanden.Gelukkig is hij zo'n kouwkleumpje als ik want hij zet de airco gelukkig helemaal uit. Het is een rit van een uur of negen inclusief mensen ophalen en afzetten. We komen aan in Mandalay en checken in bij het Victory Point waar we eerder verbleven. Het personeel herkent ons en we worden warm onthaald. Meteen de taxi voor morgen naar het vliegveld regeld. Effe opfrissen en meteen naar Shan Ma Ma. Het kleine eettentje waar alles in bakken staat en je je eigen bordje samen kunt stellen. Superlekker eten en schatten van mensen, de drukte in Mandalay tegenover het slaperige Nyaung Shwe is weer wennen. Lastig im de straten over te steken,wat eer chaos. Op ons dakterrassie doen we nog een Myanmar biertje en een Pina Collada en dan gaat het licht uit.... Morgenochtend vliegen we naar Bangkok toe en dan meteen door met de nachttrein naar Trang. Vervolgens met het busje naar de pier toe en de oversteek maken naar Koh Mook. Paradise,we are on our way!