Koh Muk - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Koh Muk - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Koh Muk

Blijf op de hoogte en volg silvia

14 November 2016 | Thailand, Ko Muk

Kwart voor vier in de nacht worden we cru uit onze Thaise dromen gewekt en pakken we onze spullen. De taxi staat al klaar als we om kwart over vier uitchecken. Een aardige taxichauffeur scheurt in het pikkedonker met ons door Bangkok. Het is lekker rustig op de weg. De hoge torens zijn niet verlicht dus niet te zien. We komen aan bij Don Muang Airport. Onze bagage afgeven bij de drop off en door de paspoortcontrole. Ze hebben ons gisteren vast heel lelijk zien kijken en hard horen vloeken want vandaag verloopt alles vlotjes. Om kwart voor acht gaan we de lucht in. Het stijgen is prachtig. Het is inmiddels licht en we zien hoe groot Bangkok is. Onder ons de buitenwijkjes met de rommelige straatjes en kleine huiskes. De skyline de hoge torens,we genieten van dit geweldige uitzicht. We vliegen naar het zuiden en zien Koh Phangnan en Koh Tao vanuit de lucht. Om kwart over negen landen we op Trang Airport. Een mini vliegveldje. Per trap het vliegtuig uit en je staat meteen bij een bagagebandje. De enige band ook. Vijf meter verderop sta je in het aankomsthalletje en dan meteen buiten. Veel palmbomen. We regelen een combi taxi en bootje naar Koh Mook en in no time vertrekken we. Het is een heerlijke rit van een uurtje door een geweldige omgeving. Hoge rotsen,veel palmbomen en bomen met dunne stammen. Bananenbomen. Geen straf dus. We worden afgezet bij de Koh Muk pier en onze bagage wordt in een houten longtailboot geladen. We gaan varen en meteen als we het haventje uit zijn,zien we Koh Mook al liggen. Hoge bergen,begroeid met lichtgroen,net fluweel. Vanaf de pier met een motirraxi verder. Samen met onze bagage in de ijzeren zijspan. Door het dorpje en dan over een smal,hobbelweggetje naar Charlie Beachresort. We checken in,lunchen met uitzicht over een prachtige baai en duiken het zwembad in. Dit is vakantie!

• 14 November 2016 - 12:16

Wendy:

Terug in jullie 'vertrouwde' omgeving, maar wat een gereis allemaal, zou niks voor mij zijn-;)geniet van jullie laatste weken x

• 15 November 2016 - 10:23

Silvia Hendrix:

Reizen is zo leuk,Wendy maar ni vier dagen lekker lui doen.