Beye,beye Bangkok,Hello Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Beye,beye Bangkok,Hello Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Beye,beye Bangkok,Hello Mandalay

Blijf op de hoogte en volg silvia

31 Oktober 2016 | Myanmar, Mandalay

Heerlijk geslapen,we waren zo moe. Om half zeven snel een ontbijtje meegepakt en de taxi in naar Don Muang Airport voor onze vlucht naar Mandalay,Myanmar. Het was even puzzelen allemaal op het vliegveld maar we hadden tijd in overvloed. Effe nog een koffietje en dan boarden bij Air Asia. Het was een prima vlucht die nog geen uur duurde. De piloot zet de landing in en alles wat we zien is een groen landschap met overal kleine pagoda's die uitsteken boven de bomen. Op Mandalay airport verloopt alles soepel. In no time hebben we ons visa en de bagage. Aan geld komen is een heel ander verhaal. Er staan slechts twee pinautomaten die allebei kapot zijn. Gelukkig hebben we nog Thais geld dat we om kunnen wisselen. Ik wissel ongeveer dertig euro en krijg me toch een pak geld! Dat wordt een grote beurs kopen haha. We delen de taxi met drie meiden,1 nederlandse. Ze reist mee naar ons hotel om Eric zijn random reader te mogen lenen. Het busje is comfi,zal ongeveer een uur rijden en kost drie euro per persoon. We rijden het vliegveld af zijn onder de indruk. De weg is redelijk,het landschap groen met overal die gouden pagoda's,het is prachtig. We rijden op de snelweg met nauwelijks andere auto's. Wel koeien op de weg,een fietser en brommertjes. Mensen met ruiten blousjes en sarongs eronder. De laatste mode. Af en toe een hutje,verder is het uitgestrekt en heeeeeel erg rustig. We naderen een rotonde met Welcome toMandalay en rijdendoor de buitenwijken van de stad. Vervallen hutjes,straateten,honden,geiten,veel brommertjes,piepkleine winkeltjes. Geweldig. We zetten de eerste Myanmarse af en de chauffeur laadt haar bagage uit en een flatscreen. We rijden nu het centrum in. Het is een stad maar je gaat heel ver terug in de tijd. De eenvoud spreekt me aan. De mensen op straat,veel winkeltjes waar spullen met de hand worden gemaakt. Zoveel indrukken. We komen aan bij ons hotel. Victory Point. Een stadshotel waar we heel warm ontvangen worden. Wat een schattige mensen. Ze rennen bijna voor ons. We helpen het Nederlandse met haar randomreader en checken dan in. Een prima kamer,niks op aan te merken. Effe opfrisse en dan het dakterras op. Een mooi uitzicht over de stad met twee jacuzi's en een bubbelbad. Beetje erg simpel gemaakt maar het idee is leuk. En dat getoeter op de achtergond! We gaan op zoek naar een pinautomaat en pinnen lukt. Een pak geld zo dik als twee boeken en dan heb je 60 euro. We lumchen bij een eenvoudig tentje. Engels is erg slecht te verstaan maar met handen en voeten gebaren en drie keer dingen anders uitleggen,kom je een eind. We krijgen bord,kommetje en bestek in gepakt in plastic,lache. Het eten is prima en niet te duur. Voor 7,50 hebben we een liter water,een cola,twee hoofdmaaltijden en twee keer soep. Even uitbuiken en dan het buurtje verkennen. We genieten van het straatleven en de straat oversteken is een echte uitdaging. We komen een klein Chinees tempeltje tegen met een schattig manneke. We maken foto's en hij helpt ons met bv het uitklappen van beschilderde deuren zodat we ook alle plaatjes hebben. Lol. Hij showt ons hoe je de gong gebruikt. We moeten zo lachen om hem. Dan wordt het donker en besluiten we op ons dakterrassie een pilske en een Pina Collada te doen. Das genieten.

• 31 Oktober 2016 - 18:35

Elly Billekens:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Dat is voor ons ondenkbaar maar wel leuk om op de hoogte te blijven. ik geniet er iedere dag van. Genieten jullie ook heel erg goed hiervan samen.

• 31 Oktober 2016 - 19:59

Marlies:

Fijn dat jullie weer samen zijn geniet er maar lekker van veel plezier dikke kus van mij

• 01 November 2016 - 00:59

Silvia Hendrix:

Doen we,Marlies. Ik ben blij dat Eric er weer is maar met Joyce was het ook superleuk.
    Wat leuk dat je meereist,Elly.