Bagan - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Nyaungu, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Bagan

Blijf op de hoogte en volg silvia

05 November 2016 | Myanmar, Nyaungu

Na een heerlijk ontbijtje huren we een e-bike. Dit is een electrische scooter. We krijgen een kaart van Bagan en gaan op pad. Bagan is een gebied met zo ongeveer 3000 tempels,pagada's en stupa's. Je rijdt door een sprrokjesachtig landshap. Groen en overal waar jij kijkt dus torentjes. Overal is het zo mooi. We bezoeken de grootste en belangrijkste tempels maar ook een aantal kleinere. Prachtige tempels met mooie en grote buddha beelden en muurschilderingen. Een aantal weken gekeden is hier een fikse aardbeving geweest dus je mag bijna nergens meer op de tempels en stupa's klimmen. Erg jammer want dan is het uitzicht natuurlijk overweldigend. Er wordt druk gerenoveerd. Onderweg worden we begroet en kindertjes riepen hello en minglabar. We genieten van al dit prachtigs. Soms een stupa waar je wel nog op mag en dan is het steil omhoog op mini tredes. Maar je wordt dan beloond met een prachtig uitzicht. Wat een gebied. Bij de tempels veel locals die zelf komen bezichtigen of bidden en natuurlijk dingen willen verkopen. Ik had wel een hutkoffer vol kunnen laden,wat een prachtige spullen. Kindertjes willen je zelfgemaakte tekeningen verkopen,zo schattig, we geven ze een klein bedragje voor hun kunstwerken. Er zijn shopjes waar van de binnenkant van de lotusbloemstengels,garen wordt geweven en daarvan weer doeken. Prachtig om te zien. Veel handwerk. We scheuren heel de dag over zandpaden van het ene mooie naar het andere. We genieten. Lunchen onderweg bij een klein tentje en rijden tot de zon bijna ondergaat. We rijden terug naar de eerste stupa en beleven een prachtige zonsondergang. Je kunt nu minder hoog dus ik kan ke voorstellen hoe mooi het moet zijn als je de grote tempels weer op mag. Na de sunset effe lekker douchen en eten bij Leo restaurant. We kiezen gefrituurde groenten,fishfingers en een schotel met allerlei kleine Myanmarfood kommetjes. Erg lekker. En dan zijn we echt moe en duiken we ons bedje in. Bagan,wat ben je mooi!

• 05 November 2016 - 17:54

Wendy:

Volgens mij word dit jullie vaste stek de komende jaren,niet?! Klinkt mooi allemaal

• 06 November 2016 - 02:21

Silvia Hendrix:

Geen idee,Wendy maar Myanmar is wel een bijzonder en prettig land. Maar er zijn nog zoooooveel landen op ons lijstje x

• 06 November 2016 - 11:24

Johan:

Nou jullie zoeken de mooiste stukjes weer op geniet er maar lekker van t blijft een land van ontdekken er is nog zoveel waar je heen

• 06 November 2016 - 11:29

Silvia Hendrix:

Myanmar heeft ons verrast. Een prachtig land en geweldige mensen. Bij de bekendste tempels redelijk wat toeristen maar verder nog lekker rustig en daarom doet het autenthiek aan. Wij genieten van al dit moois. Ook het eten is heerlijk.