Fietsen en het klooster in - Reisverslag uit Wunbe-in, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Fietsen en het klooster in - Reisverslag uit Wunbe-in, Myanmar van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Fietsen en het klooster in

Blijf op de hoogte en volg silvia

11 November 2016 | Myanmar, Wunbe-in

Een vrolijk muziekje haalt me uit mijn diepe slaap. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ik ga kijken. De buren hebben een offertje met parasolleke buiten gezet en spelen op instrumenten. Het is zeven uur in de ochtend en ze zijn al zeker een uur bezig. Ondertussen is Eric ook wakker en we ontbijten. Om de hoek huren we twee fietsjes en gaan de omgeving van Nyaung Shwe verkennen. Het is nog lekker koel. We fietsen door de rijstvelden. Veel uitgebloeide lotusbloemen,rundvee,varkers,eendjes en hier en daar een hutje of klein dorpje. Vrouwen doen de was in kleine beekjes. Er wordt bamboo klein gemaakt. Een prachtig gezicht. Af en toe een bootje tussen de velden door. Op de achtergrond de prachtige bergen. We stoppen bij een schooltje waar jonge monnikjes les krijgen. Na een paar uurtjes fietsen we terug naar het dorp en drinken wat bij het viewpoint. We leveren onze fietsjes weer in,een houten bips. We regelen een singthaw die ons naar een nabij gelegen klooster brengt. Het is helemaal van teakhout gemaakt. Prachtig uitgesneden en versierd. Het is er lekker rustig. We bewonderen prachtige buddhabeeldjes. Naast het klooster ligt een kleine tempel. Van buiten niet zo bijzonder maar van binnen adembenemend mooi. Prachtige kleuren,muurschilderingen en honderden nisjes met mini buddhabeeldjes. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien. We kijken onze ogen uit,blijven een hele tijd hangen en knuffelen puppies. De mama laat ze drinken,een lief gezicht. We nemen de tuktuk terug naar het dorp en lunchen bij One Owl. Wat een heerlijk tentje. Verse lemonjuice,coconut/caramel lassie,belegde bruchetta,Shan mini aanrdappeltjes met kruiden en knoflook,zelfgemaakte humous. Het water loopt me nog de mond in. We slenteren terug naar ons hotel via de markt. Effe opfrissen en dan bij The Viewpoint genieten van prima wifi en lekkere koffie. De eigenaar is superleuk. Zometeen met Marc en Murielle ergens een hapje eten en een drankje doen,onze spulletjes weer inpakken en de laatste nacht genieten van het heerlijke bed in The Manor.