Terug in Thailand - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Terug in Thailand - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand

Blijf op de hoogte en volg silvia

13 November 2016 | Thailand, Samphanthawong

Na een prima ontbijtje vragen we om onze bestelde taxi eerder te laten komen maar na twee keer vragen,komt hij alsnog later. Tun heeft een ritje bij ons hotel en we krijgen nog een dikke knuffel. Gelukkig zijn we in no time de stad uit en op de snelweg is,zoals gewoonlijk,geen kip te bekennen. Wel koeien natuurlijk. We zijn lekker vroeg op het vliegveld en aangezien dit maar mini is,kunnen we nog rustig wat drinken en eten en dan boarden. De vlucht duurt een uur en een kwartier en we landen op Don Muang Airport. We zijn weer in Thailand. Volgens ons,landen we om half drie maar hier is het ineens half vier. Beiden geen idee van het tijdsverschil tussen Myanmar en Thailand. We hebben gelukkig nog tijd om de nachttrein te halen. Teminste,dat denken we. Tot we aansluiten in de rij immigration. We hebben echt dik twee uur in de rij gestaan. Nu wordt het dus krapjes. Als we een taxi willen nemen,krijgen we te horen dat het verkeer in Bangkok muurvast zit en de rit naar het Hualumpong Station minimaal anderhalf uur gaat duren. Dat we onze geplande nachttrein gaan missen is dus een feit. Dan maar effe iets drinken en wifi vangen. We boeken een fijn hostel en nemen dan een taxi. We checken in en boeken ipv de nachttrein een vlucht naar Trang voor morgenochtend heel vroeg. Gelukkig hebben we de laatste twee stoelen. We zijn zo moe dat we meteen maar besluiten een nachtje extra te boeken in Koh Mook en gelukkig is er nog een bungalowtje vrij. De vlucht terug ipv de nachttrein en nadat alles weer geregeld is,kunnen we weer ontspannen. We zetten onze spullen op de kamer,die erg netjes is en gaan een hapje eten. Een biertje en een helaas,koude douche en dan ons bedje in.