Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg silvia

16 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Ons avontuur is begonnen. De reis naar Bangkok was erg vermoeiend. De trein,Schiphol,een lange vlucht en beiden nog geen uur geslapen en de taxirit naar Khaosan road. De taxichauffeur probeerde ons een tikje te tillen maar dat feest ging niet door. Om het goed te maken hield bij de paraplu netjes boven ons bij het uitstappen. Het onweert en het regent pijpestelen. Bangkok is grijsgekleurd. En niet alleen door het weer maar ook het overlijden van de koning afgelopen donderdag heeft een hevig verdriet veroorzaakt. Thailand is in rouw en dat is overal te zien. Bij belangrijke gebouwen,tempels en hotels zijn zwart en witte doeken om de hekken heen gewikkeld,eveneens om de afbeeldingen van de koning die je overal ziet. We checken in bij Rambuttri village inn en krijgen een fijne kamer. Eigenlijk zijn we doodop maar we besluiten toch de hort op te gaan. We gaan lopen,de regen houdt ons niet tegen. We lopen naar de Golden Mount tempel toe. We beklimmen de mountain en hangen wat rond. We genieten van het uitzicht op de hoge torens van Bangkok en op de verwaarloosde huizen en prachtige tempels. Weer beneden slenteren we wat in het buurtje rond en komen terrecht in een klein tempeltje met een hele grote gouden buddha. Als we weer weg willen gaan horen we gezang. De zang lokt ons naar een klein tempeltje. Monnikken zingen mantra's en we zijn hevig onder de indruk. We luisteren een hele poos en maken foto's. Niemand doet hier moeilijk over,zelfs deze dagen niet,zolang je maar respect toont en je ingetogen opstelt. De tuktuk driver scheurt ons terug naar Khao San road. Onderweg komt een scooter naast ons rijden en reikt ons free water en twee kleine bakjes met een maaltijd aan,ook voor de driver. Wat een prachtig gebaar. We voelen ons meer dan welkom in een land dat gebukt gaat onder hevig verdriet en zijn ontroerd. Ik geef de driver twee bakjes en betaal hem de rit en op de hoek van Khaosan road peuzelen we zittend op een stoepje,de maaltijdjes op. Het smaakt heerlijk. We slenteren wat rond en neuzen in kleine,te leuke winkeltjes. Khaosan road is niet uitbundig,er wordt niet gefeest maar de sfeer is gemoedelijk. Alles is gewoon open en alcohol wordt geschonken maar de muziek staat uit. Ook geen entertainment op de tv's. Het maakt ons niet uit,we zijn toch te moe om te feesten. We drinken wat op een terrasje en kijken mensen,kletsen met een engels meiske. Bij een leuk tentje eten we curry en dan gaat het licht bij ons beiden uit. We zijn doodop en besluiten om lekker ons bedje in te duiken. Het is genoeg geweest voor deze eerste dag!

• 16 Oktober 2016 - 15:39

Wendy:

Mooi eerste verslag, klinkt toch ondanks de rouw goed daar.
    Geniet samen! X

• 16 Oktober 2016 - 17:40

Pascal:

Slecht weer heeft je nog nooit tegen gehouden.
    Ik kijk uit naar alle verslagen van jullie het zal wel weer boeiend worden.
    Ben voorzichtig en geniet. xxx

• 16 Oktober 2016 - 18:11

Johan:

He silvia goed begin van je vakantie,jullie zullen vast vAn alles mee gaan maken de komende tijd. Hoop dat je niet te veel last hebt van de rouwperiode in thailand. Ga je weer met veel plezier volgen.

• 17 Oktober 2016 - 19:39

Silvia Hendrix:

We hebben ons voor niks zorgen gemaakt. Geen floods te bekennen en de rouw meemaken,is heel erg bijzonder. Fijn om weer hier te zijn dus en gezellig dat jullie mee reizen.