Mae Hong Son Loop - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Mae Hong Son Loop - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Mae Hong Son Loop

Blijf op de hoogte en volg silvia

08 November 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Om half zeven in de ochtend nemen we afscheid van Inn Oon en gaan we naar het Arcade busstation voor onze minivan naar Mae Hong Son. De weg ernaartoe is een beruchte,hij gaat namelijk dwars door de prachtige bergen en bezit maar liefst 1864 bochten. Als we de stad uitzijn,begint het bochtje rijden meteen. De chauffeur houdt wel van een pittig ritje dus wij worden behoorlijk door mekaar geschud. Dit ritje duurt maar liefst zes uur met een tussenstop in Pai. Ik ben nooit wagenziek maar moet onderweg toch een reistabletje nemen. De rit is wel prachtig,vooral het stuk na Pai,zoveel mooie vergezichten. Hoge groene bergen en prachtige valeien. Zo gaar als een pannekoek en flink onderkoeld door de airco in het busje,komen we aan in Mae Hong Son. Dit kleine,slaperige dorpje ligt links bovenin Thailand,bijna aan de Birmese grens. We zien al meteen dat het een erg rustig dorpje is maar het ligt prachtig. Een tuk tuk brengt ons naar ons guesthouse toe. We slapen in het KiangDoi House. We worden vriendelijk ontvangen en krijgen meteen onze kamer. We kieperen onze rugzakken leeg zodat alles weer eens goed kan luchten en gaan het dorpje verkennen. Straatjes met wat winkeltjes en kleine eettentjes en we vinden Crossroads,een gezellige bikerkroeg. We drinken er wat en lopen vervolgens naar het meer toe. Door rustige straatjes met oude,houten huizen die nu vooral dienen als hostels. Het meer ligt voor de Birmese tempel en de combinatie van deze twee is een prachtig gezicht. We lopen een rondje om het meer en nemen en slenteren wat door het dorp,er hangt een gemoedelijk sfeertje en de mensen zijn vriendelijk. Aan het eind van de middag een warme douche,onze voeten effe wat rust geven en omkleden en dan eten we op de avondmarkt. Een zakje zoetigheid,sateetjes,krabballetjes,kwarteleitjes,kippenpootjes,deegballetjes allemaal zo lekker. We slenteren over de markt die erg gezellig is zo met al die lichtjes. Het hele dorp is er aan de kook,wokt,eet er en de kids vermaken zich met filmjes kijken en spelen. Een handjevol toeristen. De markt verkoopt voornamelijk lokale spulletjes,vaak zelf gemaakt of door de mensen uit de omringende bergdorpen. Nog een biertje bij Crossroads en dan gaat bij ons het licht uit en gaan we lekker slapen.

• 20 November 2015 - 09:47

Monique:

Wat een leven en vooral al dat lekkere eten..... De kilos vliegen er al aan als ik alleen je verhalen maar lees.

• 20 November 2015 - 11:28

Silvia Hendrix:

Helaas wel maar ik geniet er toch nog ff lekker van,thuis zien we wel weer verder hihi