Loy Krathong - Reisverslag uit Ban Khlong Hin, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Loy Krathong - Reisverslag uit Ban Khlong Hin, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Loy Krathong

Blijf op de hoogte en volg silvia

26 November 2015 | Thailand, Ban Khlong Hin

Gisreren hebben we Ton en Jolanda ontmoet. Jolanda en ik hebben 25 jaar geleden bij elkaar in de klas gezeten en dan ontmoeten we elkaar hier,zo bijzonder. Samen bij Joy gegeten en biertjes gedronken en gekletst bij de TingTong bar. Er was livemuziek. Vanochtend wilden we ontbijten bij de Joy maar ze waren nog dicht. We mochten wel meehelpen met bloemstukjes maken maar de keuken was nog dicht. Er moesten papieren worden geregeld en dit kon wel ff duren dus zijn we aan het water gaan ontbijten bij super lieve mensen en puppies. Een geweldig ontbijt dus. De rest van de dag genoten van het zwembad bij de Siam Huts. Heerlijk! Rond de klok van vijf een prachtig bloemstukje met kaarsje en wierrook gekocht. Thailand viert vandaag Loy Krathong. Gegeten bij de Joy,het was weer heerlijk,en afscheid genomen. Zulke lieve mensen. Op naar het strand. Met Loy Krathoy steekt iedereen het kaarsje en de wierrook aan in het bloemstukje en laat het dan te water. In Lonely Beach doet iedereen dat op het strand, je mag een wens doen voor jezelf of een ander. Stelletjes laten hun bloemstukjes tegenlijk te water en hoe langer het kaarsje brandt,des te sterker de liefde.Sommige stelletjes binden hun stukje aan elkaar vast,heel romantisch. Het gevolg is dus dat het strand vol staat met mensen,heel de avond,die hun bloemstukje met brandend kaarsje de zee op sturen en de zee schitterd dus kaarsjes! Wat een prachtig gezicht en een bijzondere traditie. Ondertussen zijn er een aantal beachparties aan de gang en dansen toeristen,thai,backpackers,old people,honden,Thai in traditionele jurken,young people,katten en firedancers,samen op het strand bij een dj. Wat een geweldig feestje,wat een mensen. Ik geniet en dans met vreemden,met toeristen,met gogogirls,net Eric. De Mohito's vloeien rijkelijk en het dansen op los strandzand gaat steeds beter en ik geniet,van dit land,van de mensen,van de rum en van de muziek en ik zie de lichtjes in de zee van de bloenstukjes voor Loy Kratong en ik doe mijn wens,heel voorzichtig en dankbaar. Hopelijk komt ie echt uit!