Jolly frogs,Happy lizzards,2wielers&Sunset - Reisverslag uit Ban Khlong Hin, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Jolly frogs,Happy lizzards,2wielers&Sunset - Reisverslag uit Ban Khlong Hin, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Jolly frogs,Happy lizzards,2wielers&Sunset

Blijf op de hoogte en volg silvia

23 November 2015 | Thailand, Ban Khlong Hin

Na een hele luie stranddag gisteren,waren we vandaag weer toe aan een tikje meer actie. Lekker geslapen in ons knusse Margaritaville en wakker geworden met een schijnend zonnetje buiten. Lonely Beach ontwaakt. De winkeltjes gaan open, een paar scooters scheuren voorbij en de geur van kip aan t spit vult de straatjes. Het is een minuutje of tien slenteren van Margarittaville,dat aan de ene kant van het dorpje ligt,naar de Joy aan de andere kant van het dorpje. Dan hebben we nog twee zijstraatjes en that's it. Het hoofdweggetje is een vrolijk,kronkelend weggetje dat omhoog loopt,de berg op. Ik blijf dit kleine gehuchtje heerlijk vinden. Kleine hutjes,winkeltjes,1 7eleven,barretjes,wasserijtjes en een paar pinautomaten. Fruitstalletjes langs de weg en veel groen. De Joy wordt langzaam wakker en serveert ons een zalig ontbijtje. De mensen zijn zo lief en het eten is altijd zalig. De skinny hippie opa die hier drie jaar geleden ook al was,is geen gram bijgekomen en ligt wat te lamballen op de vlonder met kussens. Net zoals de huishond. De kat ligt op de bar te genieten,die wordt gekroeld en door zijn scheve tandjes,lijkt het net of ie lacht. Het blijft een heerlijk eenvoudig tentje. We zien elke keer als we komen dat er iets verbeterd is maar het blijft zijn eigen karakter behouden. Met volle buikjes lopen we terug het dorp in en spreken de lady van de scooterverhuur aan. Ze rent prachtige,nieuwe,witte scooters. Allemaal witte dus we gaan geen ruzie maken om de kleur vandaag. In 1 adem noemt de tante de prijs,het regelement,de tijden tussen verhuur en terugbrengen,welke benzine en dat men in Thailand aan de linkerkant van de weg rijdt. We vullen het papierke in,betalen en starten de scooters. Ze legt nog een keer uit dat men in Thailand aan de linkerkant van de weg rijdt. We rijden weg en ik verbeeld ik het me of hoor ik haar roepen GO TO THE LEFT en zie dan dat Eric aan de rechterkant van de weg rijdt whahaha. Een klein stukje maar omdat hij wil omdraaien maar ver genoeg om de tante compleet overstuur te maken! Rijden in Koh Chang is prachtig en geweldig. De weg slingert langs de kust,door het groen en door de bergen. Vaak gaat het pittig onhoog en flink naar beneden en bang om flinke bochten te maken,moet je hier niet zijn. First stop is vissersdorpje Bang Bao. We parkeren de scooter voor het vissersdorp dat op palen is gebouwd en slenteren over de steigers. We zijn teleurgesteld dat heel veel prachtige doorkijkjes verdwenen zijn en voorheen hingen doeken boven de paden tegen de hitte maar nu zijn de doeken vervangen door doorschijnende kunststof platen. De autenthieke sfeer van dit dorpje is compleet verdwenen. Zo jammer. Een koel drankje bij de Buddhaview die gelukkig nog hetzelfde is gebleven en weer een stukje rijden. Even een kijkje nemen bij Klong Prao Beach en effe loungen bij het kleine strandje. Zo leuk om al onze favo plekjes weer te zien. We rijden een flink stuk richting Kai Bae en de flink hoge haarspeldbocht die ik voorheen helemaal geweldig vond,vind ik nu een flinke uitdaging en het laatste stuk durf ik bijna niet omhoog. Mijn hart bonst in mijn keel maar ik haal de top! In Kai Bae is de prachtige,treurige boom op het strand waar ik een aandenken aan pap en mam heb achtergelaten,weg. Een keigrote boom die prachtig was,gewoon weg. We drinken wat en lunchen bij Porn Beach die gelukkig weer open is. Een heerlijk plekje. Het strand van Kai Bae is nog steeds prachtig. We rijden terug naar het strand van Lonely Beach en nemen een duik in het zwembadje van de Siam Huts. Lekker afkoelen,muziek luisteren,mensen kijken en genieten van het zonnetje. De zon gaat onder. Dit blijft een heerlijk moment van de dag omdat iedereen dit moment samen deelt. Heerlijk muziekje,iedereen samen met een drankje op het strand,fakkels aan,geweldig. Effe opfrissen en dan met de songthaew naar Kai Bae. Een heerlijke Pad Thai en Massaman Curry gegeten en wat rondgeslenterd. Het leuke winkeltje is er nog,jippie, en ik scoor een leuk setje. Door het donker weer terug naar Margaritaville waar we nu genieten van muziek en Chang biertjes, ons bed is om de hoek,wat wil een mens nog meer?

• 23 November 2015 - 19:10

Francy:

Links rijden is moeilijk omdat je ook links moet voorsorteren bovendien zal het stuur ook nog rechts in nz. Je snapt niet dat ik daar ooit mijn rijbewijs heb gehaald een dag voordat ik naar huis vloog. Kom nog niet het is stervenskoud s'morgens en sávonds en morgen wordt het winters. Niks geen chai pai of slimy forgs, geen hippe oma te zien en zeker geen layd back people. sávonds geen breezer en geen airconditioning. Nee alleen maar snotneuzen en chagrijn.

• 24 November 2015 - 09:14

Wendy:

Porn beach? Krijg hier toch andere gedachten bij..haha.
    Geniet van die laatste dagen, voor je het weet sta ik voor jullie neus-;)
    Mooie foto's en wat a Nice view! X