Arrived in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Arrived in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Arrived in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg silvia

04 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Mijn avontuur begon natuurlijk in Schiphol,Afscheid genomen van mijn mannetje voor de komende vier weken,rugzak ingecheckt en hoppa door de paspoortcontrole. Nerveus voor het vliegen wilde ik het laatste half uurtje nog ff nuttig doden door bij de automaat Thais geld te pinnen...van de zenuwen heb ik mijn pinpas toen in het gleufje gestopt waar eigenlijk het geld uit hoort te komen. Automaat op tilt en Silvia helemaal in de stress! Meteen het noodnummer dat op de automaat stond gebeld en de monteur vertelde me dat hij vanaf de andere kant van Schiphol moest komen dus dat kon nog zeker een half uur duren wat dus kantje boord zou worden. Gelukkig had hij door dat ik bijna stond te huilen en heeft ie er vaart achter gezet. Toen kon ik meteen gaan boarden. Ondanks de prima plek met voor mij heel veel ruimte.heb ik nauwelijks kunnen slapen dus dan maar films kijken,ik heb er vier gezien. Het eten was goed te doen en af en toe een praatje maken met mijn buurman was gezellig. Vanochtend rond de klok van zeven geland in Bangkok. Suvernabi airport is best overzichtelijk en ik was in no time door alle poortjes heen. De taxi standplaats met de vaste prijs zoals Eric en ik die kennen was vervangen door een automaat,je krijgt een ticket met een nummer en loopt dan naar de taxi met hetzelfde nummer,de bedoeling is dat het een metertaxi is. Ik heb niemand kunnen vinden om een taxi mee te delen dus dan maar in mijn eentje en de volle mep betalen! We zijn het vliegveld nog niet af of mijn opa chauffeurtje wil een prijs afspreken ipv de meter te gebruiken,ik ding af tot een tientje en dan inclusief de tolweg. Een bizarre rit,echt amper een auto tegengekomen,Bangkok lijkt wel uitgestorven het is zelfs een beetje eng,alsof de stad is geevacueerd of zo haha T opaatje is. Oefent zijn engels onderweg met me en zet me op de hoek van Rambuttristreet af. Ik heb op het vliegveld voor de komende dagen gepind (dit keer t goede gleufje hihi) en heb alleen maar briefjes van 1000 bath (25 euro),daar heeft hij geen geld van terug,zoals altijd,en gaat de straat op om te wisselen,ik heb zowat een half uur in de taxi op hem zitten wachten met een kleine toeterende file achter me,heel fijn! De wild Orchid Villa die ik heb geboekt ligt in een klein zijsteegje en ik kan meteen inchecken gelukkig. Laat het woordje villa maar weg,ik heb een deluxe kamer geboekt en kan met de kamer en het bed leven maar de badkamer.. whahaha er is plaatsgebrek in Bangkok maar om nou de wc en douche op t balkon te maken? Als ik zit te piesen kan ik naast t te kleine gordijntje de hele buurt groeten. Lachen dit! Mijn rugzakkie omgeschud op het tweede bed en ff t buurtje ingegaan. Op een terrasje een heerlijke meloenshake gedronken en een klein bureautje binnengelopen om mijn busticket naar Sukhothai aanstaande dinsdag te kopen en het treinkaartje later voor de nachttrein naar Trang want die zit nogal een vol geboekt,tweede klas,lower bed,lekker tussen t volk! Toen brak ik ff af en ben een dutje gaan doen,heerlijk! Inmiddels zit ik op t terras bij de wild orchid en het regent pijpenstelen en t onweert,de straat staat blank. Ik geniet van een mandje garnalensticks met een hotte dip en een lemonjuice. Mischien ff wat lezen en vanavond genieten van Khao San Road,wat kraampjes kijken,hapje eten en ergens iets drinken maar erg laat zal het niet worden!

  • 04 Oktober 2015 - 10:35

    Wendy:

    Ha Sil,
    Fijn om te horen dat het allemaal goed is verlopen op het verkeerde gleufje na-;)

  • 04 Oktober 2015 - 10:49

    Yvonne:

    Wauw, je avonturen zijn dus al op Schiphol begonnen, dat beloofd wat:) kijk uit naar je reisverslagen! Take care, dikke knuf!!

  • 04 Oktober 2015 - 11:40

    Marlies:

    dat is niet zo goed begonnen maar allles komt goed wens je veel plezier kus

  • 04 Oktober 2015 - 11:47

    Linda:

    Heej Silvia,

    Ik lees weer lekker mee met je verslagjes !
    en heb al moeten lachen om je actie met de pinautomaat haha
    wat ontzettend knap dat je dit aandurft !
    Geniet er voor al ontzettend van en ik kijk uit naar je volgende verslag !

    X Linda

  • 04 Oktober 2015 - 11:50

    Silvia Hendrix:

    Wifi is hier zo beroerd dat ik niet overal op kan reageren maar jullie berichtjes krijg ik wel binnen en ben ik blij mee

  • 04 Oktober 2015 - 11:54

    Monique:

    WoW die klinkt al erg stoer! Super genieten jij!

  • 04 Oktober 2015 - 12:07

    Jose:

    Hè liefie! Top dat je helemaa veiling angel omen bent! Geniet en tot schrijfs x

  • 04 Oktober 2015 - 12:25

    Ingrid:

    Hee meis,
    gelukkig goed aangekomen... na wat kleine ongemakjes ( hihi) Moest alweer erg lachen om jouw verhaal en ik verheug me al op je verslagen. Ik vind het echt hartstikke stoer dat je dit doet en ik wens je ook heel veel plezier daar... en je weet als je kleine schoentjes of slippertjes ziet... ik hou me aanbevolen.
    Dikke knuffel Ingrid

  • 04 Oktober 2015 - 15:07

    Pascal:

    Hoi sil nu alweer veel meegemaakt en je bent net weg.
    eerst de pinautomaat en je wc/ douche gebeuren geweldig, hoop dat je niet vaak hoeft te poepen hahaha.
    ik hoop dat we snel een nieuw verslag krijgen. Liefs xxx

  • 04 Oktober 2015 - 17:09

    Silvia Hendrix:

    Ik hou de slippertjes in de gaten,Ingrid en Pascal,na morgen weer een nieuwe stek dus dan maar op mn gemakkie poepe haha

  • 04 Oktober 2015 - 18:35

    Christel:

    Haha wat ben je ook een muts met je pinpas

  • 04 Oktober 2015 - 21:19

    Agnes Jonkers:

    hey meis ik wens je een te gekke vakantie toe en pas goed op je zelf dikke zoen

  • 07 Oktober 2015 - 10:22

    Tineke:

    Heej Silvia

    Gelukkig ben je goed aangekomen in Thailand. En ik zie al helemaal voor me hoe je bij de pinautomaat stond. Gelukkig met je niet zo'n stresskip....

    Geniet van deze bijzondere reis!

  • 07 Oktober 2015 - 14:13

    Silvia Hendrix:

    Echt niet,he Tineke? Hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 65257

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: