Where is your phone? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Where is your phone? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Where is your phone?

Blijf op de hoogte en volg silvia

05 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Vanochtend al vroeg uit de veren want de ochtend zou droog zijn. Een yoghurtje met vers fruit gescoord bij de Wild Orchid en toen op pad gegaan. Richting het buurtje waar ik eerder met Eric heb geslapen want dat trok me toen wel. Eerst de drukke weg gevolgd tot ik bij het fort kwam en daar ben ik de smalle steegjes ingedoken. Wat een leuk buurtje is dit toch. Supersnalle steegjes met vervallen houten huizen,de was hangt buiten,mensen zij al aan het koken gewoon op de stoep,opa rookt zijn sigaar en zoon staat zich op de veranda te scheren. Ik vraag me af of ik hier als toerist niet als een pottekijkster wordt beschouwd maar de mensen die ik voorbij loop,groeten me vriendelijk dus het zal wel goed zitten. Na een dik uurtje steegjes lopen begint alles dood te lopen,een oude man wijst me de richting en ik zie dat alles dood loopt omdat ik aan de rivier zit. Ik kom weer in wat drukkere straten en herken het chinese tempeltje,ik ben vlakbij Khao San Road en besluit mijn bestelde treinticket dan maar meteen op te halen en naar mijn guesthouse te brengen,kan ik meteen mn selfiestick oppicken,die was ik vergeten. Ik buurt een tijdje met t menneke dat me het treinkaartje heeft verkocht,hij is grappig.

Compleet met selfiestick loop ik richting de rivier en besluit de brug over te steken. Het is heerlijk weer,niet te heet dus perfect om verder te wandelen. Ik ga na de brug linksaf en kom in een wirwar van steegjes,geweldig dit! In sommige steegjes willen waakhondjes me wegjagen door dreigend op me af te komen en te blaffen maar hun gekwispel verraadt ze en ik loop gewoon door. Wel schrik ik af en toe van redelijk grote varanen in de bosjes naast me, gelukkig zijn ze supersnel weg als ik kijk,jammer dat ik geen foto heb kunnen maken maar echt leuk vind ik ze niet. Ik kom via een klongetje weer bij de rivier en koop een flesje water bij een houten huisje,de man geeft me een zakje snoep erbij,lief. Bij het water ga ik ff op een bankje uitrusten en er komt een man op me af. Hij probeert me een boottochtje door de klongs aan te smeren maar ik vibd dit wandelen veel leuker. Hij daalt steeds verder met de prijs maar als ik biet toegap geeft hij het op en komt naast me zitten. Ik deel mijn gekregen zakje snoep met hem en hij vertelt over zijn kibderen. Leuk dit soort ontmoetingen. Ik heb hiernaa nog een dik uur door dit wijkje geslenterd en kom terrecht op een leuk marktje. Ik herken dit straatje,ik heb hier een guesthouse geboekt als ik terugkom uit Sukhothai en naar Kanchanaburi ga omdat het dichtbij het treinstation is. Ik zie het guesthouse nog liggen ook en weet dat ik nu vlakbij het pondje ben om weer aan de overkant te komen.Een politieagent spreekt me aan en vraagt; Where is your phone? Onderweg hebben ook al verschillende mensen me deze vraag gesteld en telkens heb ik netjes geantwoord dat deze veilig in mijn tas zit,why? De agent wijst naar mijn selfiestick die ik nog steeds meesjouw en t kwartje valt.... Ik neem het pondje naar de overkant en neem van daaruit een tuk tuk terug naar Rambuttri,een vriendelijke man die lekker hard door de straten scheurt en niet bang is om tussen twee weghelften in gewoon in te halen en rakelings langs bussen af scheurt. Hij heeft een kooitje in zijn tuk tuk met een fretje,t beestje is mensen gewend want ik kan m gewoon aaien. Terug in Rambuttri scoor ik een leuke harembroek die bij mijn nieuwe teva's past voor 7 euro,weer blij dus! Ik slenter terug naar mijn guesthouse en neem een mok thee,mijn voetjes branden van al dat lopen. Ik klets wat met een ouder engels stel en spring lekker ff onder een kouwe douche op mn balkon. T regent inmiddels (had ik vanochtend toch geluk) dus een dutje is wel lekker. Vanavond een hapje eten en een changetje op een leuk terrasje en dan op tijd mijn bedje in want morgen ochtend vrieg mn bus halen naar Sukhothai!

  • 05 Oktober 2015 - 09:46

    Monique:

    Wat een leuke ervaring weer. Je kan het zo leuk vertellen. Ik hoop dat je lekker geniet, ondanks dat je helemaal alleen bent. Pas goed op jezelf en ik wacht vol smart op je nieuwe verhalen. X

  • 05 Oktober 2015 - 10:55

    Silvia Hendrix:

    Ik geniet zeker maar met Eric samen is veel leuker! Ik zal goed oppassen,beloofd. X

  • 05 Oktober 2015 - 19:52

    Pascal:

    Wat een leuke dag als ik het zo lees en monique zegt het al je vertelt het zo leuk dat we het zo voor ons zien gebeuren.
    ook hier verheug ik me op he volgende gebeurtenissen.
    veel liefs

  • 07 Oktober 2015 - 10:26

    Tineke:

    Weer een hoop leuke dingen gedaan, maar natuurlijk ook geshopt! Hoe bevallen de Teva's?

  • 07 Oktober 2015 - 14:12

    Silvia Hendrix:

    Ik shop hier elke dag haha De eerste dag had ik toch wat blaartjes van de teva's maar nu lopen ze lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 65325

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: