Kwispelende staartjes - Reisverslag uit Sangkhla Buri, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Kwispelende staartjes - Reisverslag uit Sangkhla Buri, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Kwispelende staartjes

Blijf op de hoogte en volg silvia

18 Oktober 2015 | Thailand, Sangkhla Buri

Vanochtend heel vroeg opgestaan om te gaan helpen bij Baan Unrak Annimalsanctuary. Toen ik bij het poortje aankwam,werd ik hartelijk onthaald,zowel door de mensen als door de honden. Vandaag waren de twee artsen er weer,het nederlandse meisje van gisteren,een brits stel en Jacky,een britse vrouw die hier regelmatig komt helpen. We zijn eerst alle honden gaan voeren. Een hele klus want er zijn maar een beperkt aantal voerbakken. In elke kooi zitten ongeveer vijf honden en je moet ze tegenlijk voeren en er ook bij blijven want ze vechten met elkaar en de sterkste vreet alles op van de zwakkeren. Dus voordat je de hele ronde hebt gehad,ben je een uurtje of twee verder. Daarna effe een koel drankje in de schaduw en wat kletsen met elkaar. De sfeer is erg gezellig en ik wordt meerdere malen bedankt voor mijn hulp. Iedereen neemt twee honden en we gaan aan de wandel. Vandaag had ik er twee die minder hard trokken dan gisteren dus het was een prettige wandeling. Wel moet je onderweg andere honden wegjagen die willen vechten,best eng maar the bitch in me came out en ik heb mijn kroost prima beschermd. Toen was het tijd voor de lunch. Met zijn drietjes per scooter naar een klein,Thais eettentje. Een heerlijke Pad Thai,een cola en water voor nog geen euro. Gezellig zitten kletsen met zn allen. Na de lunch stond er een sterilisatie van een poes op de planning en ik mocht kijken. Een hele bijzondere ervaring! De rest van de middag met de hondjes gespeeld,geknuffeld,ze in bad gedaan met de tuinslang (en elkaar natuurlijk) en ze gekamd. De honden zijn erg lief en aanhankelijk en vinden al die aandacht heerlijk. Om vijf uur gaan we naar huis toe. Ik loop terug naar het Garden Home met een voldaan gevoel. Het was een geweldige dag die ik niet had willen missen en het liefst had ik alle hondjes een nieuw thuis gegeven! Mijn laatste avond eet ik hier in het Garden Home en slenter ik nog effe over de markt,backpack inpakken en voorbereiden op een nieuw avontuur.Sangklabur was geweldig,een prachtdorp en een geweldige omgeving,ik heb genote!

  • 18 Oktober 2015 - 12:12

    Yvonne:

    Wauw!!
    Wat super dat je hier de tijd voor neemt!! Het zal je zeker een heel goed gevoel geven! En nu.. Op naar nieuwe avonturen! Dikke knuf x

  • 18 Oktober 2015 - 12:13

    Silvia Hendrix:

    Ze verdienen het,ze zijn allemaal zo lief!

  • 18 Oktober 2015 - 12:56

    Johan :

    Super Silvia echt jouw ding dieren vertroetelen.
    echt een genot om jouw belevingen te volgen,en mooi hoe je het beschrijft.
    Groetjes johan

  • 18 Oktober 2015 - 13:15

    Silvia Hendrix:

    Dank je,Johan,ik heb genoten van al die hondjes,een hondenlven gehad en nog zoveel van mensen houden! Kunnen wij een voorbeeld aan nemen,nietwaar?

  • 18 Oktober 2015 - 14:17

    Wendy:

    Wat een leuk verhaal Sil, ook helemaal jouw ding denk ik zo.
    Compenseert een beetje het gemis aan noodles-;).en eten voor nog geen euro, heb je hire amper een flesje water voor. Enjoy x

  • 18 Oktober 2015 - 14:21

    Silvia Hendrix:

    Noodles wordt goed verzorgt en doet het goed. Over een paar weekjes krijgt hij de rest van het jaar weer alle aandacht maar deze hondjes zijn afhankelijk van mensen die voorbij komen,mensen die van honden houden en een steentje bij willen dragen aan het goede werk wat gedaan wordt. Ik hoop dat ze allemaal een gouden mandje gaan vinden,net zoals Noodles er al eentje heeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 65255

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: