Tuk Tuk`s en Tempels - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Tuk Tuk`s en Tempels - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Tuk Tuk`s en Tempels

Door: ericsilvia

Blijf op de hoogte en volg silvia

15 November 2011 | Nederland, Helmond

Vanochtend vroeg ging de wekker...heerlijk geslapen met behulp van tabletjes want ik was helemaal hyper gisteren van alle indrukken denk ik. In de straat van ons guesthouse genoten van een lekker ontbijtje,de koffie is hier trouwens lekker! Daarna op weg naar het Grand Palace,wel lopes maar niet op de slippertjes haha Aangekomen bij het paleis,bleek het tot 13 uur gesloten te zijn omdat de monniken een ceremonie hadden en nog moesten eten. Daar kwamen we achter nadat we een heel groot rondje er omheen hadden gelopen,er stond telkens wel no entry maar er zijn zoveel poorten....en elke bewaker wijst je gewoon een poort verder haha De laatste bewaker heeft een tuk tuk voor ons geregeld die ons naar de Happy Buddha,de expo van de blauwe saffier en een kleine tempel gebracht heeft voor het luttele bedrag van 40 bath das ongeveer een euro en we zijn dik 2 uur zoet geweest en een keertje in de tuk tuk gezeten. Wel lachen en een aardig manneke. Natuurlijk wil hij ook wat verdienen dus moesten we 3 keer een winkeltje voor hem in,niks kopen maar gewoon rondkijken,daar krijgt hij dan bezinebonnen voor. Enerzijds lachen om in een sieradenfabriekje terrecht te komen,een maatwerk kledingzaak en een exclusief souveniershopje maar 3 stops is echt meer dan genoeg! Daarna heeft hij ons netjes weer bij het paleis afgezet. Wat is dat mooi! Ik heb nog nooit zoveel bling bling gezien. De Watt Pro ligt ernaast dus hebben we die ook maar meteen bekeken. Een mega grote liggende buddha die we nauwelijks helemaal op de foto kregen en ook een erg mooie tempel. Onderweg kom je zoveel eten en drinken op straat tegen,niet normaal gewoon. Van de straat eten is hier heerlijk en we hebben nergens last van gehad. Nu naar Koa San Road,eten,shoppen en biertjes drinken. Morgen onze laatste dag,met pijn in ons hart. Cheer up.Ingrid,de lente is bijna weer in zicht...en Fredje,wij genieten met volle teugen en Francy,ik koop hier voortaan slippertjes,da scheelt een hele hoop haha Liefs van ons x

• 15 November 2011 - 13:06

Agnes:

grr wat gaat het toch snel he.maar je hebt weer een leuke herinnering erbij.echt nieuwsgierig ben ik naar jullie fotos hoor.nu geniet er nog van en een veilige reis terug gewenst.doeidoei

• 15 November 2011 - 13:35

Jennifer :

Hey vakantiegangers,

Geniet er nog maar ff lekker van!!
    Voordat jullie het weten zitten jullie weer in het koude kikker landje :-( Of hebben jullie nog een plekje in de koffer voor een beetje zon?? Zo wel lekker zijn hahaha!!
    Groetjes van ons

• 15 November 2011 - 20:18

Johan:

hoi Silvia
    jullie hebben het daar echt lekker. Grand Palace is echt mooi zijn wij ook geweest .
    en als je nog tijd en zin hebt is de fietstocht door bangkok ook een echte aanrader .
    groetjes johan

• 15 November 2011 - 21:23

Francy:

Over 2 dagen slippers in de kast, ukks eruit! Luiwammes wij hebben al 3 weke bladeren geveegd en jullie maar luiwamessen daar en terugkomen als alles in de bladerbak zit.
    Neem nog maar een pina colada dan drink ik er een gluhwein op.

Francy

• 16 November 2011 - 04:32

Fred:

Nou, dat klinkt allemaal mooi en prachtig en ik ben blij dat jullie er zo van genieten. Ik hoop dat jullie nog een hele mooie dag zullen hebben en straks een veilige en goede reis naar ons kikkerlandje waar het in de nachten al lichtjes vriest en grotendeels de bladeren al van de bomen zijn gevallen. Maar overdag nog steeds zonnig en prachtig weer.
    Tot binnenkort dan maar weer......