Happinez en poseren! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Happinez en poseren! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Happinez en poseren!

02 November 2012 | Nederland, Helmond

Vanochtend heel erg vroeg opgestaan,ik moet me mooi maken voor de fotoshoot. Das makkelijker gezegd dan gedaan want alle spiegels zijn beslagen en het licht is erg matig. Ook drijft de mascara in drie minuten van je winmpers af...om acht uur kwam Jonathan de fotograaf ons ophalen,joepie,airco in de auto. Hij verteld ons dat hij hier eerst altijd op vakantie kwam en nu hier al een aantal jaren woont en zijn bedrijfje heeft. We rijden naar de tempel toe en mogen bij de monnik komen,samen met twee Thaise dames die heel erg nieuwsgierig zijn naar ons en het geweldig vinden dat we op huwelijksreis zijn. De monnik geeft ons een happiness ceremony,heel erg bijzonder. De bedoeling is dat wij hem nadoen,hij brabbelt een heel verhaal en wij moeten aan fijne dingen denken. Dan worden we besprenkelt met water en moeten we met een kannetje water een kommetje vullen en dit een eindje verderop aan een boom met beeldjes schenken. Daarna krijgen we een armbandje om. Eric krijgt het van de monnik maar die mag mij niet aanraken dus ik krijg m van Eric. Heel bijzonder! Foto's hemaakt bij het tempeltje en een schenking gedaan voor de school die gratis les geeft aan arme kindjes op het terrein. De monikken zelf wonen in de hele oude school,er basic,heb respect voor ze,hoe ze leven en wat ze allemaal doen voor anderen. Daarna op verschillende plekken foto's gemaakt. Op het strand,bij een ander tempeltje,in het gras,op de rotsen. Het is afzien om model te zijn...klimmen,poseren,zware job! Jonathan heeft ons afgezet in Bang bao,een vissersdorpje met allemaal houten huisjes op palen. Van hem een tip voor een heerlijk eettentje gekregen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Heerlijk gegeten op een vlondertje op het water. Nog wat rondgesjokt over de pier en de taxi terug genomen naar de cottages waar we nu genieten van muziek en koele drankjes. Het is erg heet de laatste dagen dus echt actief zijn we niet te krijgen.nwe hebben een aapje gezien,gewoon midden op de weg,best van dichtbij. Nu nog olifantjes....

• 02 November 2012 - 16:01

Yvonne:

Het klinkt allemaal zoooo mooi en bijzonder! Ben erg benieuwd naar de foto's!

• 02 November 2012 - 17:00

Fred:

Klinkt allemaal hartstikke mooi!!! Blijf genieten daar!
    Hier is het echt herfstig...regen wind en de bomen worden kaal.....

• 02 November 2012 - 17:09

Johan:

Ik lees het al weer het was weer een bijzondere dag voor jullie
    En dat van die armbandjes rechtstreeks van een monnik dat klopt ,maar toch speciaal dat doen ze niet altijd heb ik de laatste keer dat wij daar waren begrepen van onze begleider.
    Hier is het weer bar slecht gaan morgen maar een weekendje naar zwaluwhoeve in Harderwijk .lekker verwennen in de sauna.
    Voor nu geniet er van en tot horens groetjes Johan

• 02 November 2012 - 17:42

Als je binnenkort een paar uurtjes hebt,kom ik ze graag showen,Yvonne! Hier vallen de bladeren ook,Fred,maar toch blijft alles groen,ziet er wel best raar uit op het strand...
    Denk dat de fotograaf dit voor ons heeft geregeld,Johan,was een hele bijzondere belevenis die ik niet snel zal vergeten. Net terug van een etentje op het grootste strand van Koh Chang,heel mooi maar zo gauw je de straat op komt,verschijnen er honderden barretjes met heel veel jonge meisjes en oude,blanke mannen,teveel kermislichtjes en muziek om gek van te worden. Vreselijk vind ik dat,de andere kant van Thailand,he? Snel wegwezen dus en nu relaxed met een pilske en loungemuziek bij onze cottages. Liever blind voor wat er gebeurt dan maar...

• 06 November 2012 - 09:02

Anita:

wat een aparte belevenis. Ik ben ook benieuwd naar jullie foto shoot. Lijkt me geweldig om daar door die monniken zo'n ceremonie mme te maken. Geniet ervan. xx