Koh Phi Phi island - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi island - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi island

18 November 2012 | Nederland, Helmond

Vanochtend een taxi genomen naar de pier waar de ferry al klaarlag voor vertrek naar Koh Phi Phi. Natuurlijk met een vers stickertje op onze shirtjes,gingen we aan boord. Er was koffie,ijsjes,donuts en drankjes voor onderweg. Na een klein uurtje varen komt het eiland in zicht,onze mondjes vallen open van verbazing...wat is dit mooi! Op de pier drukte,hotelmensen die gasten ophalen,een loketje met een charge van 20 bath voor t nationaal park en het eiland schoon te houden,mensen die van het eiland afgaan,mensen die excursies willen verkopen. Zoals overal nog in Thailand meteen de vraag; where are u going? Even iedereen afgewinmpeld en bij een gezellig tentje aan de haven een ontbijtje gescoord en genoten van dit prachtige uitzicht. Daarna een longtailbootje geregeld om bij ons resort te komen. Het bootje vaart een mini baaitje binnen met een ministrandje en we zien Viking Natures resort pal voor ons liggen. Geweldig dit! We checken in en vragen of we een nachtje bij kunnen boeken,helaas zit de treehouse al vol maar een andere hutje kan wel. Onze zware backpacks worden door het personeel over een ongelukkig pad naar onze treehouse gesjouwd en wij klimmen er onhandig achteraan,blij dat ik geen zware koffer mee heb genomen. Dwars door het bos komen we op een nog kleiner strandje waar drie boomhutjes staan,de eerste is van ons. Het lijkt wel een droom...een mooie houten boomhut met een bed,een aparte badkamer en een heerlijke vlonder met een adembenemend uitzicht. Ik voel me intens gelukkig haha wat spulletjes uitgepakt voor de komende dagen en op het strand met een koud colaatje de ferry naar Phuket,een vlucht van Phuket naar Bangkok terug geboekt op de 22 ste. Meteen voor morgen een vier eilanden toertje geboekt,waaronder naar Maja bay,bekend van de film the beacht,met een kleine longtailboot van ons resort. Geen overvolle grote boot dus,gelukkig! Naar Long beach geklommen,lopen kan hier maar kleine stukjes,het is voornamelijk via boomwortels naar boven klauteren en weer naar beneden. Long beach is mooi,ietwat druk maar dat wisten we van te voren. Een tijdje in een strandstoel gehangen,lekker geluncht op het strand en gezwommen in zee. Dit is vakantie! Nu terug bij ons resort,zometeen effe opfrissen en de lampjes in ons hutje aanmaken,zaklamp zit al in de tas. Vanavond in het dorpje eten,teminste als we dat redden in het donker over deze paadjes...

• 18 November 2012 - 18:56

Francy:

Maak meteen een tekening van zo'n boomhut. Ik wil er een, NU METEEN!