Viewpoint Koh Phi Phi - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Viewpoint Koh Phi Phi - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Viewpoint Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg silvia

20 November 2012 | Nederland, Helmond

Vanochtend een beetje uitgeslapen en op ons gemakkie bij Viking ontbeten. Ongeveer een half uurtjes over boomstronkjes en hobbelige bergpaadjes dwars door het groen naar Tonsai bay gelopen,mooie uitzichtjes onderweg. In Tonsai eerst een koel drankje gedaan en toen door de smalle straatjes. Heel veel winkeltjes met leuke spulletjes,hostelletjes,tentjes die dagtours aanbieden en mensen die sochtends al met blikjes bier,breezers en emmertjes drank lopen te sjouwen. Kan me voorstellen dat de eiland bewoners af en toe ietsje minder vriendelijk zijn...je zou er maar wonen en op je minifietsje door de smalle straatjes elke dag weer dronken mensen moeten ontwijken...we wilden de berg op naar het viewpoint maar het begon te regenen. We hadden al op het strand geluncht maar ach,als we toch moeten schuilen dan gaat een anjovis pizzaatje er wel in! Eenmaal droog bekeken we de berg en namen een taxi aanbod aan ipv van te gaan klimmen...nou,dat was me een ritje! Samen achterop bij een schriel Thais manneke op een quad. Eerst over een begaanbaar weggetje,er zijn nauwelijks wegen op dit eiland trouwens,toen ging ie off track,hoppa de bossen in. Het had net geregend dus het pas was glibberig,vol met diepe kuilen en flink bergop. Geen idee hoe hij boven dacht te komen maar ik was doodsbang dat we om zouden kieperen of achteruit de berg af zouden glijden. Heb mn handen voor mn ogen gehouden en meteen besloten de terugweg te gaan lopen. Boven op de berg was het viewpoint,prachtig uitzicht op twee baaien met daartussenin een smalle strook land. Samen de sunset gekeken. Het was niet druk gelukkig. Door het bijna donker de afdaling gedaan,dat was goed te doen,een klein half uurtje en zo'n 500 trapjes later waren we weer in het dorpje. Nog effe allebei een tattoo op onze voetjes genomen. Ikke bloemetjes en Eric een palmboompje. Deed best wel zeer maar ik heb geen kick geven. T is weer een bamboo tattoo met een stokje dus zwemmen mag morgen gelukkig. Bij een barretje wat gedronken en mensen gespot. Naar de pier gelopen en ons door een bootje terug laten brengen naar Viking. Heerlijk hier aan een houten tafeltje met als achtergrondmuziekje het geluid van de zee...dat wordt weer heerlijk slapen in onze boomhut!