Met de watertaxi over de Praya! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Met de watertaxi over de Praya! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Met de watertaxi over de Praya!

Blijf op de hoogte en volg silvia

23 November 2012 | Nederland, Helmond

Na een stevig ontbijt naar de pier gewandeld. Pondje naar pier 18 genomen en daar op de watertaxi gestapt naar de pier bij de Watt Arun. Blijft mooi die Arun! Hier begon onze wandelroute. Over steigertjes langs de rivier,door smalle steegjes waar mensen volop wokken op straat,spelletjes spelen met elkaar,kindertjes spelen,honden en poezen luie dutjes doen en scooters en riksja's zich doorheen wurmen. Over bruggetjes met uitzicht op klongs en oude houten huisjes. We kwamen oude en nieuwe chinese tempeltjes tegen,schuilden voor een hoosbui,hebben een memorial tuin bezocht,de Santa Cruz kerk,uit platsic zakjes gedronken op een terrasje en Thaise tempeltjes gezien. Een hele mooie route. Toen onze voetjes begonnen te branden hebben we de taxiboot genomen naar pier 13,de pier naar Koa San road. Geluncht en onze laatste euro's opgesjopt! Twee broeken,een truitje,twee tshirts en vijf stuks boxers in heftige kleurtjes! Bij schemer terug naar de rivier. Door Rambutri street,dwars door een kroegje de trap op om aan de achterkant te komen,effe Thai box les gekeken,puppies geaaid en weer de boot op terug naar pier 18,pondje en weer terug in Bangphlat. Opgefrist en op zoek naar eten. In deze wijk geen restaurant,enkel eetkarretjes waar niet vers gewokt wordt maar het eten al lange tijd in zakjes op karretjes ligt. Dir durfden we toch niet aan en zijn doorgelopen naar de Tesco Lotus. Een super grote mall. Je kijkt je ogen uit. Hier is de ah xl niks bij. Je kunt hier een dag rondshoppen zonder alle rijen gehad te hebben,ze verkopen echt alles! Daar Thais gegeten voor twee euri pp,was heerlijk. Op de terugweg nog een biertje gedronken en nog effe bij de 7eleven binnen gewipt. De backpacks ingepakt en wonder boven wonder ging de rits nog steeds dicht! Dank jullie wel,lieve schoonbroer en zus voor het lenen! Nu ons bedje in...morgenochtend ontbijten en om negen uur haar de airport voor onze terugvlucht om 13 uur. Wat hebben we genoten van dit prachtige en bijzondere land en wat zullen we alles missen! Het was een onvergetelijke vakantie! Dank jullie wel voor get volgen,we vonden het leuk om berichtjes te krijgen en onze ervaringen met jullie te delen!