Senggigi centraal en een luie dag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Senggigi centraal en een luie dag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Senggigi centraal en een luie dag

Blijf op de hoogte en volg silvia

07 November 2013 | Indonesië, Senggigi

Gisteravond hebben we ons naar het centrum van Senggigi laten brengen en hebben we wat rondgelopen,gegeten,winkeltjes gekeken en live muziek geluisterd. We eindigden in het Happy cafe omdat dat de enige plek was waar het gezellig druk was. De band speelt en zit natuurlijk op stoelekes en de gasten zitten ook op stoelekes,maar het is er toch gezellig. Je mag weer verzoekjes indienen en meezingen als je wilt. We zitten aan de bar en vinden deze band best te doen. Naast ons twee hele rare mannen die duidelijk op zoek zijn jaar love,ze zien er jiet uit maar proberen toch telkens mooie,jonge meiden met onwerkelijk rare kleuren cocktails te paaien. Het is een amusant tafereeltje om gade te slaan. In het cafe zitten backpackers,een paar buitenlandse stelletjes en veel locals. In het nidden een lange tafel voor een big family met opgedirkte familypeople. Bloesjes,stropdasjes en afgrijselijke rode glitterjurkjes waar de vetrolletjes erg goed in tot zijn recht komen, ric drinkt een paar bintangetjes en ik neem cocktails zonder alcohol die de meest sprookjesachtige namen hebben...de cinderella staat me nog bij,zo zoet dat je geen facelift meer nodig hebt. We nemen een taxi met meter terug,kost geen drol. We wijzen de schattige taxichauffeur de weg,een blij janneke die zo voorzichtig rijdt,dat ik bang ben dat we de berg niet opkomen....

Dit boutique resort heeft het heerlijkste bed waar ik ooit in geslapen heb,gezellige sfeerverlichting die heel handig is als je echt iets moet doen,een tv die geen beeld geeft,heerlijk eten en superlief personeel,een prachtig uiterlijk en een view to kill,handdoeken die zo lekker ruiken dat je robijntje door de plee spoelt en een zalig zwembad. Op dit moment zijn drie huisjes bezet,dat zou je niet zeggen want de andere gasten komen nauwelijks van hun kamer af.

Vandaag hebben we een hele dag heerlijk lui gedaan. Beetje uitgeslapen,extra langzaam ontbeten,juutje drbij,ff een duik nemen,dutje doen in de schaduw,weer ff zwemmen,klagen dat het te heet is in de zon,ff badderen en genieten van al het moois hier om ons heen. Dan komt de donder en giet het weer even flink dus gaan we maar lunchen. Tot een uur is het hier elke dag stralend weer,dan een uurtje regen en dan weer stralend weer. Goed te doen dus tot nu toe.

Het is hu avond,we hebben gegeten en zitten nog even wat te drinken. Het meeste personeel heeft afscheid genomen dus is het weer stiller dan rustig. In de nacht zit er een portier voor de deur die zich vaak zo verveeld dat hij allerlei klusjes erbij doet,verder is het donker en is er nauwelijks personeel aanwesig. Je kunt wel bellen in geval van nood...

En dan zit je in de middle of nowhere,bijna helemaal alleen met het geluid van de zee op de achtergrond...

• 07 November 2013 - 14:36

Blubbertje:

hey sjattekus, wat een verhalen allemaal! kan niet wachten op de fotoos lol ;) dikke lik van blubber en een knuffel van mij

• 07 November 2013 - 15:29

Silvia Hendrix:

Wat gezellig dat je de fotos komt kijken haha bij jullie alles oke? Knuffels en kussiesctrug x

• 07 November 2013 - 16:52

Johan:

Hoi Silvia
    Jullie beleven toch weer allemaal mooie dingen en komen op veel leuke plekjes.het is een genot om jullie verhalen te lezen en de foto's zullen dan ook wel super zijn.geniet nog lekker door.
    Groetjes johan

• 08 November 2013 - 12:49

Silvia Hendrix:

Dank je,johan,het is hier eigenlijk overal heel erg mooi jaar wel erg rustig. Das best even wennen,ik denk dat als we over een paar dagen terug zijn in bali,dat heel erg druk aan zal voelen.

• 10 November 2013 - 14:57

Francy:

Huh, sfeerverlichting voor als je echt iets moet doen!!!!
    Zie je wel ik wist het wel.

Vanavond naar Glow in de regen waarschijnlijk l