met merpati van lombok naar bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu met merpati van lombok naar bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

met merpati van lombok naar bali

Blijf op de hoogte en volg silvia

12 November 2013 | Indonesië, Kuta

Voor een prikkie mochten we onze kamer in hammerhead langer houden en dat was fijn. Ik hen nog uren geslapen en voelde me na een douche gelukkig weer wat beter. Afscheid genomen en met een private taxi naar de airport toe voor onze vlucht naar denpasar. Het was een lange trip om in kuta lombok te komen en er komen nog niet veel toeristen. Je komt er dan ook niet zo makkelijk weer weg. Of je neemt dezelfde weg terug,of de local veerboot die er zes uur over doet,of je gaat vliegen. Wij kozen voor merpati en hadden een vlucht voor 18 euri's.

De taxichauffeur is een gezellig manneke en babbelt er op los. Het prachtige landschap van lombok glijdt langs me heen en ik geniet er nog even van. Dan duikt het nieuwe vliegveld voor ons op. We betalen de goede man en lopen naar binnen. Dit is dus pas nieuw,je zou het echt niet zeggen! Het ziet er nu al verouderd uit en ook verwonder ik me dat er enkel indonesische toiletten zijn. We checken in bij een vriendelijke mevrouw,betalen vertrekbelasting van een paar euri,drinken wat,lopen een rondje en dan komt ons vliegtuigje binnen. Kleiner dan ik dacht,zo klein heb ik nog nooit gevlogen,...lekker dan die vliegangst van mij,kan wel janken. Ineens lijkt die locale veerboot helemaal geen slecht idee haha

Enfin,we gaan de lucht in en ik geniet van het prachtige uitzicht. In de lucht krijgen we een lief klein lunchboxje mret een bekertje water en een chocoladebroodje en dat voor een vlucht van 3 kwartier, langs mij zie ik de propeller en als we gasn landen zie ik de wielen uit een luikje komen,apart! Het was best een prima vlucht maar ik ben toch weer blij als we geland zijn.

We nemen een taxi naar kuta,dekuta hotel en ckecken in. Het ziet er erg netjes uit allemaal en midden in poppies lane 2,een leuk straatje en op steenworp van het strand.

Kuta....druk,file,heel erg veel winkeltjes,barretjes,hotels,lawaai,flikkerlampjes,hashverkopers,barretjes,live muziek,sccoers,magic mushrooms,taxis,massagesalons,winkektjes....
Erg leuk om deze geweldige reis mee af te sluiten en onze laatse centjes erdoorheen te jagen maar van indonesie kun je hier eigenlijk hiet spreken.

We lopen een eindje,hebben bar weinig gegeten omdat we niet lekker waren en tegen onze westers eten principes in,hebben we de mac donalds geplunderd,teminste,1 van de 9 of zo,en het smaakte verrekte lekker! Een biertje gedronken in de apache bar waar een live reggae band was die alle kanten opkeek,behalve waar mensen zaten. Net voordat we terug zijn bij ons hotel nog eentje genomen in een klein barretje met livemuziek en giebelende engelse meiden. Nu weer een nieuw bedje,eens zien hoe dat slaapt.

  • 12 November 2013 - 21:55

    Fred:

    Geniet nog maar lekker die laatste dagen!!!!

  • 13 November 2013 - 07:35

    Francy Divakaran:

    Niet te geloven dat je alweer aan de laatste dagen bent. Gelukkig niet de laatste van je leven en op het eind ervan moet je denken dat je nog vele reizen kunt maken. Neem nog maar een loungebedje op een hippisch strand en een gekleurde cocktail want over een paar dagen zit je met een snotneus onder een dekentje met een glaasje gluhwein in de hand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 65325

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: