op je scoot back in time - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu op je scoot back in time - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

op je scoot back in time

Blijf op de hoogte en volg silvia

10 November 2013 | Indonesië, Lombok

Na een lombok koffie,een vers juutje en een omelet met home made bread,springen we op twee gloedje nieuwe scoots,tanken weer uit flessen langs de weg en gaan de rechter kustweg volgen. Meteen als we kuta uitrijden gaat de weg lekker stijl omhoog,bovenop de berg een geweldig uitzicht op een valei aan de voorkant en de zee als je achterom kijkt. We rijden over een redelijk goede weg maar het blijft oppassen want zomaar ineens een diepe kuil,een kip,geit,hond of buffel die oversteekt,is geen uitzondering.we kijken onze ogen uit. De natuur is echt adembenemend mooi. De dorpjes die we passeren bestaan uit een paar rieten hutjes met een akkertje en wat vee dat gewoon losloopt. Mensen roepen ons na en zwaaien naar ons. Boeren werken op het land. We bezoeken enkele baaien,je parkeert je scooter en betaalt een habbekrats aan de bevolking en ze passen voor je op. De baaien zijn prachtig. Geweldig mooie en verlaten stranden maar nergens bedjes,drankjes of schaduw dus echt lang liggen doe je niet. We wandelen stukjes en genieten van de uitzichten. We stoppen bij een piepklein lokaal winkeltje en kopen water,een flesje jus en zoeten chocoladebroodjes. We zijn de talk of the day. Eerst haleluhjaen ze over de rode vlekken op kijn arm,geen woord engels maar krijg uitgelegd dat het niet verbrand is en ook geen fijn doet. Het blijft het onderwerp van de groep totdag ik mijn electronische sigaret tevoorschijn haal. Het hek is van de dam,ze kunnen zich niet meer inhouden en komen allemaal om ons heen staan. De sigaret wordt door iedereen uitgeprobeerd en goedgekeurd. Ze zijn van mening dat deze peuk unlimited is,dus nooit op raakt en dan wel een vermogen gekost moet hebben. Na deze geweldige ontmoeting rijden we weer verder langs de kust en door de bergen. Valeien met groene heuvels afgewisseld door dorre wat een prachtige kleurencombinatie geeft. We genieten. Terug in kuta nemen we een kleine,late lunch en maken we gebruik van het zwembad,heerlijk even afkoelen. We krijgen via de mail bericht dat onze vlucht overmorgen van lombok naar bali maar liefst zes uur vertraagd is,we balen maar hef lieve personeel schiet ons te hulp en we mogen onze bagage bij hun laten en zelfs voordat we vertrekken bij hun douchen. Dat is erg lief.