Sukhothai,you are beautyfull! - Reisverslag uit Ban Na, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Sukhothai,you are beautyfull! - Reisverslag uit Ban Na, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Sukhothai,you are beautyfull!

Blijf op de hoogte en volg silvia

07 Oktober 2015 | Thailand, Ban Na

Vanochtend om half acht stond mijn ontbijtje beneden klaar en wat voor een! Een potje thee,een schaaltje toast met vier keer jam en een klein,lief pakketje van bladeren met daarin een kokospuddig verpakt,daarbij verse honing die zo uit de graat drupt en een minibanaantje en je hebt een hemels ontbijtje. Er schoof een duitse man bij me aan en we hebben samen ontbeten,wel zo gezellig. Na het ontbijt ben ik Old Sukhothai ingelopen en heb ik bij twee giebeltantes een fietsje gehuurd om het historisch park van Sukhothai mee te gaan verkennen. Ik fiets naar de entree en koop een kaartje. Dan fiets ik lekker door het zonnetje het park in en mijn mond valt open,oh wat is dit prachtig. Ik heb een plattegrond gekregen en een aantal tempelruines bevinden zich in dit park maar twee erbuiten en aangezien de lady van Pinpao guesthouse me verteld heeft dat die ook prachtig zijn,besluit ik hele pakketje maar te gaan doen. Ik fiets door het park en stop bij de prachtigste tempels met buddhabeelden,echt wow,hier wordt ik echt blij van. In het totaal fiets ik twaalf kilometer en het is heerlijk,ik zit gewoon met een big smile op mn fietsje. Het zonnetje schijnt en als ik fiets een heerlijk windje erbij,heerlijk. Ik stop bij een old lady voor een ijskoud flesje ijsthee en mag op haar krukje zitten. Ze neemt een kapot krukje en komt bij me zitten. Ze heet Ankie en ze heeft twee honden bij zich,de witte heet ook Ankie en de zwarte heeft geen naam haha,doos. Ik blijf een tijdje bij haar zitten,lekker in de schaduw. De eerste tempel buiten het park bereik ik via een slingerweg zo'n vier kilometer fietsen. Ik parkeer mijn fietsje en zie een prachtige buddha maar best hoog op een berg en het pad ernaartoe is niet erg comfortabel. Ik waag het erop maar ben bijna dood als ik boven ben. Maar het is de moeite waard,een prachtige buddha en een adembenemend uitzicht. Ik ben daar helemaal in mijn eentje,eigenlijk overal zowat en das best wel fijn. Ik geniet een tijdje daarboven en klauter weer naar beneden,een zwerfhond loopt het hele pad met me mee terug alsof hij bang is dat ik val,de lieverd. Mijn fietstocht gaat weer verder en ik kom bij de tweede tempel buiten het park,hier moet ik weer entree betalen maar gelukkig niet veel. Ik loop naar binnen toe en mijn mond valt wederom open zo mooi. Een heel groot buddhabeeld zichtbaar door een smalle opening en als je naar binnen gaat is ie prachtig. Ik fiets terug naar het grote park en kijk nog wat rond. Net als ik op het marktje iets wil gaan drinken wordt ik aangesproken door een studente,of ik een vragenlijst in wil vullen over toerisme. Tuurlijk doe ik dat. Als ik klaar ben,krijg ik van haar een houten boekenleggertje kado en ze gaat samen met mij iets drinken. Een gezellig tiepje en ik geniet van haar gezelschap! Dan hou ik het voor gezien en verlaat het park,met pijn in mijn hart. Ik lever mijn fietsje weer in en lunch bij een klein chinees tentje. De lady beveelt me de pekingduck aan maar ik vraag me af of het glazen hokje waar de gestroopte duck inhangt wel gekoeld is dus ik bedank vriendelijk en neem fried noodles met groenten en oestersaus,erg lekker! Ik geef haar een kleine fooi en ik krijg een kus op mijn wang hihi Ik loop terug en als ik het Pinpao binnen loop,struikel ik bijna over de bazin die op de grond iets van yoga aan het doen is,ik schrik en zij ook en schaamt zich,ze vraagt of ik thee wil maar ik ben zo verhit van het fietsen dat ik sta te popelen om het heerlijke zwembad in te duiken en doe dat ook meteen. Ze komt even bij me pootje baden,gezellig. De rest van de middag heb ik de hele tuin,alle hangmatten,alle ligbedjes en het hele zwembad voor mezelf,zaaaaaaalig! Ik lees,ik zwem en doe dutjes tot de zon ondergaat. Lekker ff gedoucht en nu net gegeten in het duuruitziende restaurant aan de overkant. De duitser zit er ook en we nemen samen een Changetje. Wat een dag! Ik duik zoneteen zielsgelukkig mijn keiharde bedje in!

  • 07 Oktober 2015 - 19:12

    Christel:

    Was weer een mooie ervaring zo te lezen! Foto's zien er goed uit en de verslagen zijn top! X

  • 07 Oktober 2015 - 19:16

    Silvia Hendrix:

    Dank je,leuk om straks nog eens terug te lezen denk ik. Echt een super ervaring vandaag. Ben gek op buddha's dus werd hier helemaal wild van x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 65325

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: