Een lange strandwandeling en heel veel regen - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Een lange strandwandeling en heel veel regen - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Een lange strandwandeling en heel veel regen

Blijf op de hoogte en volg silvia

27 Oktober 2015 | Thailand, Ko Muk

Geroffel op mijn dak haalde me uit mijn slaap. Ik zat meteen rechtop,wat is dat? Ik hoor Valerie vloeken en de vier honden van Oonlee blaffen en rennen. Er heeft een aap iets uit de gemeenschappelijke ruimte gehat en die rent over de veranda's en daken van de hutten. Zo ver ik kan ziet heeft hij een pak wc papier rollen in zijn bezit en pulkt eraan. Als de honden te dichtbij hem komen,verdwijnt hij de struiken in. Gisteravond toen het restaurant dichtging heb ik nog een tijdje liggen lezen en naar alle geluiden liggen luisteren. Heerlijk rustgevend. Heb ook zalig geslapen.
Ik bestel van die lekkere,dikke Thaise yoghurt met muesli en fruit en een verse jus. Genieten dit en vooral met dit uitzicht op zee erbij. Na het ontbijt klim ik de trappen af naar het strand. Het is nog een tikje vloed en het eerste stuk moet ik door het water of over de rotsen klimmen. Ik kies het water. Na een minuutje of vijf kom ik op een breder strand en kan ik weer gewoon lopen. Het zonnetje schijnt af en toe,het is gelukkig niet zo heel erg heet vandaag dus een prima dag voor een lange wandeling. Ik heb het strand voor mezelf. Loop een paar resortjes voorbij tot aan het Koh Jum resort en dan kan ik niet verder door de rotsen. Ik moet helemaal naar boven toe klimmen en een flink stuk de bizar slechte weg volgen tot ik weer naar het strand kan. Door de regen moet ik af en toe door de modder. Bij de laatste plas begeeft mijn sandaal het en ik slenter met kapotte sandaal verder. Bij het eerste winkeltje op de verharde weg koop ik een paar slippertjes en gooi de sandaaltjes weg. Ik loop langs gezellige huisjes met uitzicht op de grote Pu berg en veel groen. Taxi chauffeurs toeteren steeds naar me of ik mee wil maar nope,vandaag is mijn wandeldag. Zodra ik weer het strand op kan,doe ik het, nu kan ik heel,heel ver lopen, ik drink iets bij Pearl Beach en kom daar het stel tegen waar ik gisteren de taxi mee heb gedeeld. We kletsen wat. Dan ga ik weer aan de wandel. Ik kom geen kip meer tegen. Af en toe kom ik hippie hutjes tegen maar geen mens te zien. Het strand is zo mooi. Helemaal aan het einde van de baai kom ik bij de Freedomhut. Een echte hippieplek met wel hele eenvoudige houten bungalowtjes en een reggae barretje. Ik neem een cola en rust effe uit. De hippies die er rondhangen,lurken aan een pijp en drinken bier. Ze lachen me vriendelijk toe en bieden me de pijp aan, ik bedank vriendelijk en vraag hoe ik bij the village kom, aangezien ik hier weer niet verder kan over het strand. Ze wijzen me de weg,het is 1 kilometer lopen. Pffff. Ik moet door een jungleachtig stuk. Een smal pad tussen heel veel groen. Er ritselt vanalles langs me. O,o wat ben ik een held. Ik besluit maar flink te stampen en geluid te maken zodat wat er ook zit,op afstand blijft. Niet mijn ding dit. Het is echt wel veel verder dan 1 kilometer en ik ben blij als ik het dorp bereik. De wandeling heeft vijf uur geduurd. Ik kijk wat winkeltjes en ga bij de pier lunchen. Een citroen honing drankje met loempiaatjes. Ze zijn behoorlijk pittig maar het kan net. De oma van de familie knoopt een gesprek met me aan,ik begrijp er helemaal niks van wat ze wil zeggen en dan wijst ze naar de lucht. Ik ben net op tijd gaan lunchen want een minuut later begint het te gieten. En donker dat het wordt! Ik blijf hangen tot het weer een beetje droog is en neem een taxi terug naar Oonlee. Hij brengt me tot het echt niet meer te rijden is en ik moet het laatste stuk lopen. Als ik op de helft ben,wordt ik geroepen. Vanuit een klein hutje naast de weg,roept de aussie meid die ook in Oonlee slaapt roept naar me en ik ga kijken. Ze maakt in het hutje samen met Thaise dames haar eigen batikdoek. Erg leuk. Ik krijg een kopje kruidenthee aangeboden en heb effe pauze. Terug bij Oonlee,klets ik effe met Valerie. Het regent inmiddels weer en het ziet ernaaruit dat dat de rest van de dag zo blijft. Tijd voor een tutmomentje dus. Lekker douchen,haren wassen en nageltjes lakken.
Het is donker nu en ik heb net gegeten.een cesarsalade en een currie. Er zit een duitse familie met twee kleine kids,een Japanse jongen die steeds maar tefefoneert,een frans stel en de aussie meid. Niemand is onaardig maar er is geen klik. Dat wordt lekker lezen de rest van de avond en op tijd mijn bedje in.

  • 27 Oktober 2015 - 14:18

    Pascal:

    Dat was dus een lange wandeling maar wel erg mooi.
    waarom niet ook een batikdoek gemaakt?
    Lekker tutten is ook eens fijn en een goed boek is nooit weg kun je ook lekker tot rust komen.
    fijne avond nog

  • 27 Oktober 2015 - 14:29

    Silvia Hendrix:

    Dan had ik vanochtend al moeten beginnen,Pascal,het is blijkbaar nogal een proces. Jah,lekker tot rust komen is voor effe wel lekker maar hoop dat het morgen in elk geval een groot gedeelte van de dag droog is. Ik kan niet een hele dag niks doen,echt niet! Hoe ik het ook probeer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 65325

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: