Koh Jum - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Koh Jum - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Koh Jum

Blijf op de hoogte en volg silvia

26 Oktober 2015 | Thailand, Ko Muk

Gisteravond bij Mayow een hapje gaan eten. Het ligt net naast het Charlie en is een heel klein familierestaurantje met een barretje. Je kunt er heerlijk eten voor een goeie prijs en de familie is zo lief. Er staat een kleine tv en een radiotje met reggae muziek. De familie geeft ue het gevoel erbij te horen en onthaalt je warm. Ik neem de gefrituurde inktvis en een gerecht met fried noodles. Het is heerlijk. Daarna heb ik nog geen zin om terug te gaan naar Charlie en ik ga lekker zitten lezen met een biertje erbij. Langzaam druppelen er steeds meer mensen het tentje binnen, ik raak in gesorek met vier duitse backpackers en het klikt! Zo gelachen met hun. Rond de klok van twaalven lopen we allemaal terug naar Charlie en dan ons bedje in.
Om half zeven gaat mijn wekker. Ik pak de laatste spulletjes in en neem afscheid van mijn leuke huisje. Nog snel een ontbijtje en dan uitchecken. De motortaxi komt me ophalen en brengt me naar de pier. In 3 kwartier kom ik aan op het vaste land van Trang en daar staat,zoals afgesproken,mijn taxichauffeur te wachten met een bordje met mijn naam erop in de lucht. Hij brengt me naar de pier waar de longtails naar Koh Jum vertrekken.
Bij het kleine loketje koop ik een kaartje en ik kan meteen aan boord. Het is een heel klein,houten bootje en ik vaar samen met 8 anderen en heel veel spullen. Het gas gaat erop en ik geniet van het uitzicht. Heel veel kleine eilandjes en rotsen. We leggen aan bij een hele kleine pier met daarom heen allemaal houten huisjes op palen. Samen met twe anderen deel ik een motortaxi met zijspan. We crossen over het eiland,het ziet er mooi uit. Als we de anderen afgezet hebben,rijden we langs de zee. Dan ineens slaan we een zijpad in dat niet verhard is. Een erg slecht pad en het is behoorlijk bergachtig. Wat een hels ritje,zeg! Doet me denken aan mijn quad ritje in Koh Phi Phi. Dan staat er een motor op mij te wachten,de taxi gaat niet verder,ik wordt overgezet. Het laatste stuk pad is echt bizar slecht.
Ik wordt heel erg vriendelijk ontvangen bij de Oonlee Bungalows. Ik krijg een heel lief huisje met veranda vlakbij het restaurant. Ik kan de zee zien. Wat een leuke plek! Overal hoekjes om te loungen,ook beneden aan het strand. Maar het is hier wel heel erg rustig,geen idee of ik dit vol ga houden!

  • 26 Oktober 2015 - 12:21

    Monique:

    Tuurlijk wel joh. Je gaat er van genieten. Pak je rust, en lees je boek. Droom weg bij je uitzicht en drink een lekker pilske op alles wat je nu al hebt gezien en gedaan. Ik denk in ieder geval aan je en ben nog steeds stikjaloers op 8 weken vakantie. haha

  • 26 Oktober 2015 - 12:48

    Silvia Hendrix:

    Ik ga het echt proberen,mijn rust pakken. Aan de plek zal het niet liggen en overdag lukt het me denk ik wel maar de avonden...ik zit hier echt heel erg afgelegen. Al was er maar 1 klein barretje next door of zo....
    Vannacht slaap ik in de jungle,met op de achtergrond het geluid van de zee,met apen die over mijn dak lopen en heel veel kieren...ff kijken hoe dat gaat bevallen hihi
    Ik ben hier acht weken en kom backpackers tegen die gewoon meer dan een half jaar reizen,daar ben IK jaloers op!

  • 26 Oktober 2015 - 17:15

    Johan:

    Ja Silvia in Thailand kun je ook chillen lekker met een boekje lezen en ff energie bij tanken,zodat je weer fit verder gaat .
    Geniet er van en laat je verwennen.
    Groetjes johan.

  • 26 Oktober 2015 - 19:32

    Wendy:

    Wat een leuk kneuterig verblijf, en mooi uitzicht! Je doet het harstikke goed sil,niet aan twijfelen, doe het je niet na, ja, mischien een weekje...haha.x

  • 27 Oktober 2015 - 03:07

    Silvia Hendrix:

    Welke eilanden zijn jullie geweest,Johan? Ik vond tot nu toe Koh Wai en Koh Mook echte paradijsjes.

  • 27 Oktober 2015 - 03:09

    Silvia Hendrix:

    Het is een heerlijk plekje hier,Wendy. Overal van die leuke loungezitjes en mijn bungalowtje is zo lief! Het bed slaapt heerlijk en dan al die geluiden,geweldig. Was een beetje bang omdat er heel veel kieren en gaten in de hut zitten maar ik heb niks engs binnen gehad,gelukkig. Fijn te horen van een ander dat ik het goed doe haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 65279

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: