Railay Beach - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Railay Beach - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Railay Beach

Blijf op de hoogte en volg silvia

30 Oktober 2015 | Thailand, Railay Beach

Al om vijf uur vanochtend werd ik ruw uit mijn slaap gehaald door het geroffel op mijn dak van spelende aapjes,ik schrok me eerst helemaal kapot maar daarna ben ik heel stilletjes uit mijn raampje gaan kijken en zag aapjes door de bomen slingeren en op takken zitten eten. Zo schattig. De rest van mijn spulletjes ingepakt en ontbeten. Valerie en Oon kwamen gezellig met me mee ontbijten. Ik moet zo lachen om Oon,hij is grappig. Om negen uur klim ik de vele trappen af naar het strand en de longtailboot van Oonlee brengt me een flink stuk de zee op. Dan sluiten we aan bij nog een paar longtailbootjes en is het wachten tot de ferrie voorbij komt. Omdat er niet veel mensen naar Koh Jum gaan,stopt de ferrie er niet eens maar pikt de gasten vanuit de bootjes die ze brengen,op. Mijn backpack en ik worden aan boord gehesen en ik ga lekker zonnen boven op het dek. Het is een uurtje varen en het hele uur heb ik gezellig met een nederlands meisje zitten kletsen. Ik neem een songthaew naar de pier die Oon me in het Thais heeft opgeschreven en dit blijkt de enige pier te zijn vanwaar de longtails naar Railay vertrekken dus ik zit goed. Samen met een Oostenrijker vragen we hoeveel de overtocht gaat kosten en als we 10 mensen bij elkaar hebben dan kost het 3,50 per persoon dus we kopen een blikje drinken en wachten. Na ongeveer een kwartiertje zijn we met zn tienen en gaan we varen. Langs hoge rotsen en het water is mooi blauw. Railay bay ziet er prachtig uit vanaf het water en ik zie dat ze sinds kort een drijvende pier hebben gemaakt, wat een heel stuk door het water sjouwen scheelt want de tongtail kan niet tot op het strand komen. In Koh Mook en Koh Jum was geen pinautomaat maar hier gelukkig wel dus pin ik voor de komende dagen. Ik check in bij het Avatar hotel en wow,wat een luxe! Het ligt bij de eettentjes en barretjes aan het mangrover strand. Het is tien minuutjes lopen naar het andere strand en dat is mooier maar daar is verder in de avond niks te beleven dus ik zit hier beter. Ik krijg een prachtige kamer met airco,tv,allerlei snuisterijtjes en een heerlijk,megagroot bed! Ik keer mijn backpack om,graai een jurkje eruit en ga op verkenning. Wat een heerlijk sfeertje hier en wat fijn om weer onder de mensen te zijn. Ik was vanochtend best wel blij Koh Jum te mogen verlaten want het was echt te rustig voor mij maar hier is het leuk! Niet te druk,gewoon precies goed. Ik loop de baai af en lunch in een klein Thais tentje. Ik hoor overal reggae muziekjes,heerlijk! Weer normale prijzen hier,gelukkig,Koh Jum was best wel duur. De Oostkant waar ik verblijf bestaat uit wat winkeltjes,supermarktjes,apatheekjes,hotelletjes,kleine eettentjes,barretjes en aan het einde The Last Bar met een boxring. Dan neem ik het steegje naar de andere baai en die is prachtig. Wat een mooi strand zo tussen de rotsen.Hier liggen de dure resorts maar wel mooi verscholen,ze hebben het strand gelukkig mooi openbaar strand gelaten. De baai is ongeven door hoge rotsen,prachtig! Het water is mooi blauw en het strand is heerlijk zacht. De walking street is een klein zandpad waar wat eettentjes,barretjes en winkeltjes zijn. En ze hebben leuke spulletjes. Twee jurkjes,twee topjes en twee armbandjes blijven aan mijn vingers plakken. Ik loop de baai op en neer en geniet van het prachtige uitzicht en neem dan het pad weer terug naar Railay East. Bij de supermarkt koop ik een zakje waspoeder en loop terug naar het Avatar. Ik zet wat topjes in de week en spring het zwembad in. Ijs en ijskoud brrrr Zometeen wat tutten en vanavond een hapje en een drankje en wat zal ik heerlijk slapen!

  • 30 Oktober 2015 - 12:43

    Arie:

    Prachtige verhalen Silvia. Volgens mij voldoet deze vakantie helemaal aan jouw verwachtingen. Wanneer komt Erik? Nog fijne weken

  • 30 Oktober 2015 - 13:03

    Silvia Hendrix:

    Het is een super reis,Arie,ik heb echt leuke plekjes uitgezocht. Eric gaat zondag vliegen en is maandag dan bij mij en dan lekker samen genieten

  • 30 Oktober 2015 - 13:29

    Monique:

    Wow |Erik komt al snel. Wat gaat de tijd toch snel voorbij.. Geniet van het "weekend"...

  • 30 Oktober 2015 - 13:34

    Silvia Hendrix:

    Te snel,ik ben al bijna op de helft

  • 30 Oktober 2015 - 15:37

    Francy:

    Hoi Syl,
    Ik volg je weer. Ik moet nog bij lezen van je!Wat een plek voor je zeg en ook voor mij. Wees blij dat je er bent. In mijn dromen beleef ik jouw reis en dan ben ik weer blij. Ik snap je gevoel van totale vrijheid.
    Liefs Francy

  • 30 Oktober 2015 - 15:47

    Silvia Hendrix:

    Heb je gemist,Francy xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 65322

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: