Van zuid naar noord - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Van zuid naar noord - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Van zuid naar noord

Blijf op de hoogte en volg silvia

06 November 2015 | Thailand, The Walled City

Vijf uur in de ochtend en onze wekker rinkelt. Het 3bees guesthouse is nog in diepe slaap. Niemand hier om uit te kunnen checken dus we laten de sleutel achter op de counter als onze airport taxi ons op komt halen. Onze vlucht met Air Asia vertrekt keurig op tijd om tien over negen vanaf Krabi Airport. Om elf uur landen we in Chiang Mai en gaan op zoek naar onze Homestay. We verblijven in Inn Oon in het oude stadscentrum. We slapen in een prachtig houten huis bij mensen thuis. Helemaal blij met onze prachtige kamer en vriendelijke,behulpzame mensen. We lunchen en huren dan een fietsje. Al fietsend ontdekken we Chiang Mai old town. Het is een gezellige stad met leuke guesthouses,hostels,eettentjes en barretjes. Er hangt een gemoedelijke sfeer. Erg leuke winkeltjes ook. We komen een paar prachtige tempels tegen en kijken onze ogen uit. Op zn tijd een verfrissend drankje en een heerlijk windje tijdens het fietsen. Het wordt spitsuur en het fietsen is dan niet meer zo leuk dus we leveren hem netjes weer in en lopen een reisbureautje binnen om onze treintickets voor de slaaptrein later van Chiang Mai naar Ayutthaya te kopen. Effe opfrissen en dan lopen we naar de nightmarket en bazaar toe. Van Stefan heb ik de tip gekregen dat daar ook een foodcourt is. We vinden er eentje maar deze is niet zo bijzonder. Allemaal piepkleine keukentjes naast elkaar en aan de zijkant tafeltjes en stoelen. Je koopt een bonnenboekje van 100 bath en gaat dan bij de keukentjes kijken wat je graag wilt hebben. De meeste grechtjes kosten 50 bath en je betaalt met de bonnetjes. Een leuke manier om zo eens vanalles te proeven. Dan lopen we een van de duitse backpackers die ik in Koh Mook heb ontmoet tegen het lijf. Wat leuk! We slenteren over de nightmarket,zoveel kraampjes. We zien een mestkever gevecht op stokjes op straat en komen dan uit bij een vele leukere foodcourt. Helaas is al bijna alles op maar we kunnen toch nog een klein hapje proeven. Ondertussen beginnen we toch wel moe te worden en slenteren terug richting Inn Oon. Nog effe een lekker biertje en een Mohito,een hete douche en dan lekker ons bedje in.

• 06 November 2015 - 23:43

Helene:

Hoi luitjes,

Super leuke verslagen steeds, nog heel veel plezier xx

• 07 November 2015 - 02:11

Silvia Hendrix:

Dank je wel,meis,het is hier ook gewoon geweldig x