Heel veel strand en lekker zwemmen - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Heel veel strand en lekker zwemmen - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Heel veel strand en lekker zwemmen

Blijf op de hoogte en volg silvia

05 November 2015 | Thailand, Ban Thung

We staan redelijk vroeg op en het zonnetje lacht ons vriendelijk goeie morgen toe. Rob en Jose zitten al aan het strand en we nemen samen een ontbijtje. Wat een genot met dit uitzicht. Vandaag een luie stranddag. Het strand is poederzacht en je loopt zo,zonder zeewier of kiezels,de zee in. Het water is heerlijk. Dit strand is erg populair bij de dagjesmensen en het is dan ook erg druk. Verderop leggen longtails aan die heuse restaurantjes zijn. Je kunt er wat te drinken kopen of een lunch of zelfs een maaltijd. Slim bedacht. We genieten de hele dag van het strand en bekijken de rotsklimmers. Tegen vijven gaan we in het hotel waar Rob en Jose vanaf vandaag verblijven een douche nemen en lopen we de boulevard op voor een biertje in de Why Not Bar. Later die avond verrukkelijk gegeten bij The Last bar en terug geslenterd naar Railay West. We hadden die ochtend gevraagd tot hoe laat we met de longtail terug kunnen naar Tonsai en dat zou tien uur in de avond zijn. Geen bootje meer te bekennen in West en het loketje is al dicht. Ik zie mezelf die hike in het donker al terug maken,NOT. We vragen mensen bij de walking street en die slaan aan het regelen. Het ebige bootje wat er ligt heeft geen schipper en het bootje dat net mensen afzet op West,is van de Tonsai maatschappij en mag ons niet meer terug nemen,ook al willen we dik betalen. Er wil nog een stelletje terug naar Tonsai dus we zijn nu gelukkig met zijn vieren,dat drukt de prijs ook. Na een tijd komt er een schipper voor het verlaten bootje en we nemen afscheid van Rob en Jose. Wat hebben we gezellige dagen gehad. Het bootje brengt ons in het donker terug naar Tonsai. We drinken nog een biertje op het strand en gaan dan lekker slapen.
Vanochtend de rugzakken ingepakt,uitgecheckt en aan het strand een pancacke gegeten. Daarna de longtail naar Aonang genomen,een prijzig grapje omdat we eigenlijk met acht mensen moeten zijn maar Tonsai beach is leeg,wij zijn de enige die een bootje willen. We vrezen dat daar geen verandering in gaat komen dus dan maar betalen. De vrouw van de schipper vaart mee,een pittig ding. Ik zeg tegen de schipper dat hij een beautifull wife heeft en ze lacht van oor tot oor. We leggen aan in Aonang en de pittige tante sjouwt mijn rugzak tot de grote weg en ik bedank haar. Ik moet even wennen. Het is een grotere badplaats en het is druk. Voor mijn gevoel heel veel lawaai na al die eilandenrust de afgelopen tijd. We nemen een tuk tuk naar het 3 Bees Guesthouse wat een erg fijn en goedkoop guesthouse blijkt te zijn. We krijgen een welkomstdrankje en fruit aangeboden en worden vriendelijk ingecheckt. Onze kamer is al klaar. Fijn bed,schone badkamer,airco en een balkon. Helemaal prima. De Ting Tong bar ligt hier tegenover dus ver hoeven we niet te gaan. We slenteren terug naar het strand,shoppen wat,drinken wat en lunchen. Aonang ziet er dan wel gezellig uit maar hier wordt je constant aangesproken of je komt eten,drinken of hun winkel bekijken,vreselijk. We besluiten dan ook om weer met de tuk tuk terug naar het 3 bees te gaan,das een stuk monder irritant. We nemen een heerlijke douche en relaxen wat,inmiddels regent het pijpenstelen. Vanavond een hapje eten en een biertje en op tijd naar bed toe want morgenochtend om 6 uur komt de minivan om ons naar Krabi Airport te brengen.

• 05 November 2015 - 14:16

Wendy:

Lekker genieten samen, toch veel leuker dan alleen-;)

• 05 November 2015 - 14:22

Silvia Hendrix:

De dagen met Rob en Jose waren erg gezellig,nu met zijn tweetjes verder genieten❤️