wakker in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu wakker in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

wakker in Ubud

27 Oktober 2013 | Indonesië, Ubud

Okay, aangezien ik toch maar wakker lig, zal ik nog een poging wagen....
Gisterenochtend om 7 uur thuis vertrokken, de treinreis verlieo orima en voor we het wisten stapten we aan boord van cathay pacific. Prima maar lange vluchten gehad, ben nu weer vergeten hoe brak je bent maar het was een hele klus! Cathay is prima, erg vriendelijk personeel en goed eten. Hong Kong vanuit de lucht zien was vet en hoppa, na bijna 12 uur vliegen nog eens bijna vijf erachteraan, de tussenlanding van 3 uur is trouwens helemaal prima, je verveelt je niet, we landen lokale tijd 3 uur in de middag op Denpasar. Jaaaaaa, het hete weertje uebben we zoooo gemist en lekker die drukte, de eerst indrukken en natuurlijk weer met je backpack achter een taxichauffeur aanrennen. Hij was trouwens geen official maar gewoon iemand met dikke eigen bak die kensen ronselt voor een ritje. Op het vliegveld lukte pinnen niet en in ubud ook niet, even wat instellingen gewijzigd bij de bank en morgen nog eens proberen, hebben veel nederlanders blijkbaar last van, Ubud dus. Een drukte van jewelste en ondeuidelijk wat nou Ubud is of aangeplakt dorp. Ik zie veel zilvershops, beelden, houtsnijwerk vooral deuren kasten en meubels, prachtig, streetfood, als gekke rijdend verkeer, heel veel scooters, warungs waar je kan eten, kleine huisjes en soms lijkt het alsof je effe dwars door de jungle rijdt om vervolgens weer in een straatje vol mooie gebouwtjes en tempeltjeste komen, kortom, ik kijk mijn ogen uit, zo'n tien jaar geleden was ik in java en bali en ik vond bali toen te netjes en georganiseerd, maar daar is nu geen sorake meer van. De taxichauffeur moet vaak omrijden omdat een straatje gewoon afhezet is voor ceremonietjes en soort van optochtjes. Kleurrijk allemaal. Dan stoppen we bij Praety homestay. Verborgen achter in een steegje worden we warm verwelkomd door de familie waar we bij gaan slapen. Een prachtig terreintje en een vrolijke kamer en we worden meteen verwend met koffie, thee en een soort van zoete tostie. We zijn bekaf maar toch te nieuwsgierig om al te gaan slapen dus slenteren we door de inmiddels donkere straatjes, eten een hapje, pinnen tevergeefs bij dertig automaten, kijken winkeltjes en nemen de omgeving in ons op, dan ons bedje in, nieuwsgierig jaar hoe alles morgen is als het zonnetje op is. Volgens de eigenaar worden we gewekt door de haan, alvast duizend excuses....

• 27 Oktober 2013 - 20:05

Fred:

Poeh Poeh, wel een lange vliegreis zeg.
    Geniet er maar lekker samen van!
    Ik hoop dat het pinnen nog gaat lukken!!!
    Maak er samen een mooie vakantie van!!!

• 27 Oktober 2013 - 21:07

Agnes Jonkers:

heel veel plezier saampjes

• 28 Oktober 2013 - 08:10

José :

Hè schone zus!!! Welkom in Azië ;-) lekker zonnetje hè? Wij zijn nu aan het strand ter hoogte van Chantaburi en hebben gezellig hutje aan het strand!!
    Geniet daar en ik zwaai elke dag ff naar jullie!!
    Dikke kussen uit Thailand r&j x

• 28 Oktober 2013 - 23:34

Pinnen is eindelijk gelukt maar kan maar bij bepaalde automaten dus in elke nieuwe plek zoeken want je kan niet zo heel veel in een keer pinnen en dus krijg je kleine briefjes en bijheb je in jo time een megavdik pak geld! N1 millioen is hier 70 euri, voel me dus hillijonair!
    Heerlijk jose, het isvhier toch wel heel erg mooi en cool en 32 graden, zon, soms een wolkje en in de nacgt regen. Wij zwaaien terug en zijn heel benieuwd naar jullie trip xxx

• 01 November 2013 - 11:11

Wendy :

hola Sil (en eric)

zie nu je reisverslagen pas....dit mailadres gebruik ik niet vaak meer..
    maarre....klinkt goed allemaal, lijkt of ik erbij ben, mooi geschreven.