Een toppie rondje - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Een toppie rondje - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Een toppie rondje

Blijf op de hoogte en volg silvia

06 November 2013 | Indonesië, Senggigi

Vanochtehd vroeg ontbeten en twee scooters laten komen. Na inspecteren, een rondje laten zien dat je kan remmen en tien euro betaald te hebben gingen we op weg. De tank was bijna leeg dus bij het eerste hutje langs de weg, tankten we uit de wiskey flessen van een oud echtpaar. We rijden richting Matarja, komen door senggigi, waar ik gelukkig kan pinnen en volgen de weg oangs de kust. Berg op, berg af, zicht op ee, prachtige stranden en dalen vol palmbomen. Dwars door kleine dorpjes. Net goor mataram slaan we linksaf het binnenland in en rijden een kwartiertje door, we moeten de eerste, grote weg weer links jaar komen een aantal twijfelgevalletjes tegen. We stoppen bij een tankstationnetje en vragen de weg. Er wordt gewezen en vriendelijk gelachen. Op een houten bankje hij een mini kioskje, drinken we wat en kijken wat rond. Papas met kleine kids, mannen die ffnontbijten in de schaduw, het dagelijkse leven. Mensen kijken ons allemaal nieuwsgierig aan en glimlachen haar ons. Mijn oog valt op een hoekje met manden die over een stel hanen gepkaatst zijn. Twee jannen hebben beiden een haan vast en laten ze even vechten. Hanengevechten vinden hirr jog steeds plaats en ik wil het niet zien. We nemen het gewezen weggetje en rijden door hele kleine dorpjes waar de mensen hallo tegen ons roepen, waar de koeien los op straat lopen, waar hele kleine huisjes staan die vervallen zijn, waar de was buiten hangt en waar ze inmiddels de drempels ook uitgevonden hebben.we komden uit op de weg die we zochten en slaan linksaf, het links rijden gaat best prima jaar soms neig je toch effe naar rechts. Deze route is overwekdigend, dwars door de groene bergen. Het is hier werkelijk prachtig. De wegen zijn gelukkig goed. We passeren kleine dorpjes met mini rijstveldjes waar de boeren jog het land ploegen achter een os en de kindertjes huiten voetballen. We stoppen even bij een klein marktje langs de weg om te zien welk fruit er te koop is. Bergen groene, dikke bananen, doerians, verser dan vers. Het valt je op dat mensen hdt geen enkel probleem vindendat we fotos maken. Ze kijken wel allemaal naar ons, ik heb dan verder ook geen toeristen gezien op deze route. We rijden jog een eind door en drinken iets bij een klein tentje van twee dames die de primeur hebben om als eersteeen tentje te bezitten hij dit kleine riviertje, we rijden verder en ik kan enkel van elke meter genieten van dit prachtige landschap. Lombok is jog puur, het ligt jaren achter op bali maar steelt langzaam jijn hart. We stoppen even bovenop een berg om een foto te maken maar worden ons plots bewust dat we hier omsingeld worden door heel veel kleine apen. Dit zijn wilde aapjes en ik weet niet of ze gevaarlijk zijn dus we maken ons uit de voeten. De volgende paar kilometer zien we heel erg veel apen. Je moet soms toeteren om ze van de weg af te krijgen. We maken een prachtige afdaling, blijkbaar zaten we behoorlijk hoog, en komen dan uit in bangsal. Hier zijn we aangekomen met de boot. De weg gaan nu weer langs de kust, ik geniet van het rijden, hoog de bergen op en hoppa weer naar beneden. Maar dan begint het flink te onweren en hard te regenen. We rijden stukjes en stoppen dan weer om te schuilen.naastmde weg staan veel rieten hutjes waar je kunt schuilen, mensen bieden ons een paraplu aan maar ik zou niet weten hoe ik daarmee kan rijden haha. Het blijft regenen en op sommige plekken verandert de weg in een soort rivier en is het flink oppassen. Ook bergje op en af is nu niet meer lachen. Uiteindelijk bereiken we ons hotel en worden we warm onthaald met een paraplu van de parkeerplaats tot binnen. We trekken droge kleren aan en lunchen. Dan klaart de lucht weer op en kunnen we nog lekker een paar uurtjes genieten van het mooie zwembadl

• 06 November 2013 - 20:11

Francy Divakaran:

Goh wat zijn jullie energiek. Ik neem aan dat dat de nawerking isvan diefucking fresh mushrooms en wat jullie daarna schijnbaar toch nog klaargespeeld hebben. Ik zat ook eens op zo'n gehuurde solex en die vloog in brand. Nogal wat damp in de peel en geeneens een hert te zien. Dus geniet maar van die groene oase en zoek een baan voor mij als vijgenplukster. Kom niet terug hier heerst de winterblues.