Kris cross door Sukhumvit! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Kris cross door Sukhumvit! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Kris cross door Sukhumvit!

Blijf op de hoogte en volg silvia

06 November 2012 | Nederland, Helmond

Vanochtend een ontbijtje gehad in ons hotel,daarna op zoek naar de skytrain. Even uitvogelen hoe dit werkt allemaal. We kopen een dagpasje voor het bedrag van drie euro en gaan op avontuur. We stappen uit op siam square. Wat een hoge gebouwen en het verkeer is idioot druk. Nog effe snel een sigaretjes voordat we de mbk shoppingmall ingaan. He,lekker! Nergens een prullenbak te vinden dus maken we netjes ons sigaretje uit en leggen hem in een bloembakje bij de andere peukjes. Zo,shoppen...euh,nee,eerst the police. Op motor,op de stoep. Begint vragen te stellen waar we vandaan komen en zo en vervolgens krijgen we een regelementje onder onze neus geduwd dat er in die are geen peuken op de grond mogen worden gegooid en of we effe 2000 bath willen betalen. Eerst weigeren en doen we alsof we hem niet verstaan,wat ook wel een beetje het geval was maar uiteindelijk kwamen we toch aan het betalen. Later die dag zagen we dat er idd overal police mensen bekeurt om de peukjes. De rest van de dag dus enkel maar op terrasjes met asbak gerookt...de mbk was indrukwekkend groot,ongelooflijk wat hier allemaal te koop is en vooral hoeveel. Overal eten ook. Daarna naar de terminal21 een nieuwe shoppingmall,ook geweldig. Niks gekocht maar wel lekker gegeten,mensen gekeken en gewoon rondgesjokt. Eenmaal uitgekeken zijn we effe een kijkje gaan nemen in soi cowboy,een beroemd redlight straatje waar natuurlijk nog bijna alles dicht was maar we toch voor de hoofdprijs een cola gescoord hebben. Weer de skytrain in en uitgestapt op 2 kilometer van Lumphini park. Die twee kilometer zijn we gaan lopen. Langs alle ambasades,ook de nederlandse waar nep koeien in de tuin staan. Het park is lekker om te picknicken en spelen met je kids maar die hebben wij niet dus waren we zo uitgekeken. Weer terug gelopen en de sky in naar Nana. Nana plaza is marktkraampjes op de stoep,overal wordt gewokt,smalle zijsteegjes met kroegjes,clubs,veel mensen,heel veel mensen. In een zijstraatje,soi heet dat hier,in een heel klein,gezellig houten restaurantje gegeten. Nog wat rondgelopen maar mijn voetjes wilden eigenlijk niet meer. Langs de bed supperclub terug naar de sky naar soi50,waar we slapen. Nog even een pilsje gedronken aan hetzelfde barretje waar dezelfde band even vals als gisteren zat te spelen en het weer gezellig druk was. Eten,eten,eten,kletsen en liters bier,das voor de Thai een doordeweekse avond blijkbaar. Nu lekker gedoucht en getut nog wat tv kijken en dan lekker slapen,we zijn gesloopt.
Fijn jullie reacties te lezen!

• 06 November 2012 - 18:12

Francu:

Syl,
    Hoe kan dat nou jij in een shopping mall en niks gescoord?
    En dan ook nog een bekeuring! Nou, nou nou, he ,he he.

• 06 November 2012 - 18:23

Silvia Hendrix:

Je wordt hier knettergek als je shopt,het is gewoon teveel.mijn netvlies kan het allemaal niet verwerken en mijn klein beursje ook niet,Francy...haha trouwens mijn backpack puilt echt uit en Eric wil hem niet dragen...weet nog niet of we terugkomen,voorlopig in elk geval niet,t is gewoon top hier.

• 06 November 2012 - 18:23

• 06 November 2012 - 20:51

Fred:

Wat een avontuurlijk dagje weer.....Geniet ze verder!!!

• 06 November 2012 - 22:44

Arie:

Zo te zien is Thailand een land van tegenstellingen.

• 07 November 2012 - 02:45

Doen we zeker,Fred.
    Thailand is inderdaad een land van tegenstellingen,dat maakt het juist zo leuk!
    De ene dag zit je tussen de moderne gebouwen met shops met de nieuweste electronica en je loopt naar buiten en besteld een maaltijdje aan een karretje en eet op de stoep op een te laag krukje. De andere dag lige je in je hangmat naar de zee te staren. Voor iedereen iets,toch?

• 07 November 2012 - 13:48

Robert Van Lieshout-Hendrix:

Hee, schone zus en broer,
    wat een gedoe met die peuken zeg. En wat een profiteurs daar die politie. Dat ze wat nuttigs gaan doen zeg..Maar ik geloof dat jullie het verder wel naar de zin hebben in het warme Thailand. Geniet maar lekker. Wij tellen ondertussen af. Overmorgen de cv-ketel vervangen, morgen een dag extra werken, maar het begint op te schieten. En nog even wat spullen wassen en kijken of het in de nieuwe koffer past. Wel super de luxe zo´n koffer op rolletjes, die allen kanten op kan rijden! Werd ook wel tijd...
    Geniet lekker daar van alles, het weer, het eten, de warmte en vooral ook van elkaar! Groetjes vanuit een nat Limburg! XXX Robert

• 08 November 2012 - 05:23

Silvia Hendrix:

Heerlijk een nieuwe warme ketel zo voor de koude winter en een koffer die zelf kan rijden is inderdaad geen overbodige luxe. Het begint nu op te schieten voor jullie! Lekker genieten van de voorpret. Wij genieten hier van elke minuut. Thailand is gewoon helemaal ons ding! Liefs x