Nachttrein van Bangkok naar Ranong - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Nachttrein van Bangkok naar Ranong - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Nachttrein van Bangkok naar Ranong

09 November 2012 | Nederland, Helmond

Gisteren met de metertaxi van ons hotel naar Hua Lampong station gegaan. Een heel gaaf en overzichtelijk station. Een loempiatje gegeten en wat lekkers gekocht voor onderweg. Zitten wachten op een stoeltje tot de trein vertrekt. Je ziet mensen op de grond een dutje doen,overal eten,mensen sjouwend met mega koffers,dozen met electronica die meemoeten en op het kaartje van ons staat ; in first class not allowed to bring big annimals haha onze coupe had een grote bank en een wastafeltje. De smokingarea is de plee in de tweede class want daar kan het raam open. We gaan op tijd rijden,wel langzaam maar we rijden. Het is al donker dus veel zien we niet. Mensen kletsen met elkaar,het is gezellig. De stewardess van de trein komt langs om te vragen wat we voor dinner willen en of we iets willen drinken. Als we haar nodig hebben kunnen we op een belletje drukken. Kei lachen. Iets later komt een man onze bedjes opmaken,een stapelbed. Schoon en met een lekkere deken. Het eten wordt gebracht,niet erg lekker maar ze had dan ook het verkeerde gebracht. Mistakes maken is menselijk,toch? Na het eten is het ongeveerd half tien en kruipen we onder de wol om een beetje slaap te krijgen. Om half vier in de ochtend komt de beddenopmaakman ons wakker maken. Om vier uur stappen we uit in Chumphon. We gaan ervan uit dat we een paar uur moeten wachten op de bus en willen rustig een sigaretje roken. Maar die vlieger gaat niet op. Thuis zat ik me druk te maken over hoe en wat met het vervoer hier maar alles gaat vanzelf. We worden aangesproken door een mevrouw waar we naartoe willen,delen een tuk tuk met een duits stelletje en worden op het mini busstation gedropt en in de bus gezet naar Ranong. Nergens hoeven wachten dus,gewoon gaan met die banaan. In de bus komt een menneke langs waar je je kaartje aan betaald. 130 km bussen kost ons samen 260 bath,dat is ongeveer zes euro. We slapen een beetje en genieten van een geweldig uitzicht. Alsof je met de bus dwars door de jungle rijdt. Bergen,groen,veel palmbomen. De omgeving is gewoon prachtig. Rond de klok van half negen stappen we uit op een pleintje in Ranong. We drinken koffie en nemen een omelet met toast. De barlady geeft ons meteen al heel wat info wat we hier kunnen doen,biedt ons een slaapplek aan,maar die hebben we al. Okay,ze wijst ons de weg naar Thansila hotspring resort. We gaan lopen,in de zon met heavy backpack. De routebeschrijving klopt gelukkig. Vriendelijke mensen ontvangen ons hartelijk en geven ons een kamer om te douchen. Onze riverview kamer is om twaalf uur gereed. Effe opfrissen dus,was wegbrengen,verslagje typen en wat drinken. De hond is lief. Mensen spreken slecht engels maar doen heel erg hun best. Eens kijken wat we zometeen gaan doen...