The river and the hotspring - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu The river and the hotspring - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

The river and the hotspring

Blijf op de hoogte en volg silvia

09 November 2012 | Nederland, Helmond

Om twaalf uur de nieuwe kamer gekregen met riverview,erg leuke kamer en een geweldig uitzicht. De mensen van het hotel doen hun best om engels te spreken maar we komen samen niet veel verder dan gebarentaal.langs de rivier gaan lopen. Huisjes met mensen die met hun kindertjes buiten leven,honden,katten,een leuk gezicht dat straatleven. We kwamen bij een buddha uit,aardig wat trapjes klimmen maar de moeite waard. Er waren mensen wierook aan het opsteken en probeerden een gesprekje aan te knopen. Ze brabbelen en kijken ons aan vanne...wat heb je hierop als antwoord? De trap weer af en bij de rivier geluncht. Heel erg eenvoudig,we waren wat huiverig maar konden precies zien waar en hoe er gekookt en afgewassen werd dus oke dan maar. Twee heerlijke bordjes en twee drankjes voor twee en een halve euro! Daarna een tijdje genoten van de hotsprings,nou,die zijn dus echt hot! Werd na even in het water gewoon niet goed dus ik heb de meeste tijd in het afkoelbadje gelegen. Wel lekker een bedje,een douche en een handdoek erbij dus heerlijk relaxed. Als herboren terug gelopen naar ons hotel,ff douchen en omkleden. Met een gekregen kaart van het plaatsje lopes op zoek naar een eettentje. Dat viel niet mee,er is hier gewoon niks. Geen toeristen,geen restaurants,geen bars. De mensen zijn erg nieuwsgierig en kijken ons na,zwaaien ons gedag,zijn erg aardig. Even de 7 eleven binnen gesnuffeld. Ze verkopen hier enkel whitning dagcremes,de vrouwen vinden hier een witte huid prachtig. Bij een schuurtje een cola gedronken en de kaart nogmaals goed bestudeerd. Na een half uurtje zoeken toch een eettentje gevonden. Erbij gezegd not spicy maar we stonden natuurlijk toch in de fik haha teruglopen in het donker was minder prettig. Heb op de weg een hele,hele,grote spin gezien en voel me niet meer zo sjofel...
We zouden hier in Ranong drie en een halve dag blijven maar hebben het eigenlijk wel gezien. Dus hoppa,een taxi en bootje geregeld die ons morgen naar het mini eilandje akoh Chang brengt (ja,weer een Koh Chang maar wel een andere).
Het schijnt een heel klein eilandje te zijn zonder wegen,layd back,back to nature met veel jungle en diertjes en om zes uur gaat de stroom uit. Ben benieuwd of ik dit wel leuk ga vinden haha
Nu nog effe een drankje bij ons zeer stille en verlaten hotel en dan lekker slapen.
Bij jullie? Hoe is het weer? Al in sint en kerstsferen?

  • 09 November 2012 - 15:55

    Francy:

    Wel vermoeiend as ik het zo hoor. Hebben jullie nog geen ruzie gehad. Zo dag en nacht samen op sjok?

  • 09 November 2012 - 15:58

    Silvia Hendrix:

    Heel erg vermoeiend allemaal! We liggen dan ook vroeg in bed haha mede ook omdat hier dus echt helemaal niks te beleven is. Ruzie maken mag niet van Buddha!!! Hoe gaat ie bij jou? X

  • 09 November 2012 - 16:09

    Fred:

    Het klinkt goed allemaal....jullie vervelen je niet.....
    Nee nog geen Sint en Kerst....dat is nog te vroeg. Volgende week komt de goedheiligman in Remundj aan!!! Geniet maar lekker en als jullie terug komen is er nog genoeg tijd om van de Sint en Kerst te genieten!!!!

  • 10 November 2012 - 15:56

    Anja:

    Hoi, Silvia en Eric. Ik neem mijn petje voor jullie af...... Ik hou meer van luxe. Als ik die hele grote spin had gezien, had ik 't eerste beste vliegtuig naar huis genomen. Maar geniet er lekker van!!! Ik vind het heel erg leuk om elke dag jullie foto's te zien en het verslag te lezen. Geweldig!! Groetjes vanuit het natte Herkenbosch. Wij hebben de kachel aan........

  • 10 November 2012 - 15:56

    Anja:

    Hoi, Silvia en Eric. Ik neem mijn petje voor jullie af...... Ik hou meer van luxe. Als ik die hele grote spin had gezien, had ik 't eerste beste vliegtuig naar huis genomen. Maar geniet er lekker van!!! Ik vind het heel erg leuk om elke dag jullie foto's te zien en het verslag te lezen. Geweldig!! Groetjes vanuit het natte Herkenbosch. Wij hebben de kachel aan........

  • 11 November 2012 - 18:09

    Silvia Hendrix:

    Je kan hier ook heel erg luxe vertoeven,hoor Anja,en niet eens duur. Ach,zolang die spin niet op mijn kamer zit,kan ik het nog wel handelen haha maar je bent je wel effe bewust van wat hier langs de kant van de weg allemaal in het gras zit,en het feit dat je op dunne slippetjes rondbanjert is dan een beetje eng! We genieten zeker,elke minuut! Liefs.

  • 12 November 2012 - 12:00

    Monique:

    WOW wat genieten jullie zeg.. En wat een vriendelijke mensen. En zo is er wel weer een weekje voorbij, hoe lang nog? Of denk je daar nog amar niet aan?

  • 12 November 2012 - 16:31

    Silvia Hendrix:

    De 24ste komen we weer naar huis toe dus we hebben nog effe. We weten soms niet welke dag het is dus das een goed vakantie teken haha

  • 12 November 2012 - 16:31

    Silvia Hendrix:

    De 24ste komen we weer naar huis toe dus we hebben nog effe. We weten soms niet welke dag het is dus das een goed vakantie teken haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 65325

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: