Regen in Ranong downtown - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu Regen in Ranong downtown - Reisverslag uit Helmond, Nederland van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

Regen in Ranong downtown

Blijf op de hoogte en volg silvia

12 November 2012 | Nederland, Helmond

Vanochtend lekker uitgeslapen en een flink ontbijt gekregen. Het regent...we kunnen natuurlijk in de hotspring gaan hangen maar we willen liever naar de Birmese markt toe. Eerst nog maar een koffie,mischien wordt het droog. In Ranong regent het acht maanden per jaar dus vandaag is echt geen uitzondering. Nog maar een koffie. Het blijft regenen en we willen toch echt die markt zien dus lenen we een paraplu en sjokken d
Langs de drukke,grote weg naar downtown. De kleine markt is dicht. Op zoek naar de grote en overdekte dus. De huizen en straten in downtown zijn vergane glorie,sommige mensen zijn zelfs vergane glorie haha het is geen toeristenstadje,de meeste toeristen komen hier enkel voor hun visa run naar Birma. Je sit hier namelijk aan de grens en overland Thailand in krijg je maar voor twee weken een visa,met het vliegtuig voor een maand. Het is effe zoeken maar we vinden de markt. We zijn volgens mij de enige toeristen en de markt is dan de attractie voor ons,voor de mensen zijn wij dat...ze zijn ietwat terughoudend maar wel vriendelijk en geen probleem om fotos te maken. We zien vlees dat open en bloot ligt,heerlijk fruit,vis,zakjes,vooral veel zakjes,brood,kruiden,flesjes. Mensen die hun dagelijkse inkopen hier komen doen en mensen met karren die hun waar komen brengen,volgepropte taxis met mensen en tassen. Dit is een hele leuke plek om het echte athailand te ervaren. Het stinkt er vreselijk en ik ben blij dat het regent want het is teminste niet zo heet. Op de hoek van een straatje drinken we een flesje cola,tien bat dat is 25 cent...een klein jochie zit achter een bureau met een megakoptelefoon op achter de laptop en er klinkt hiphop door de luidsprekers,een heel raar contrast met het beeld op straat. We sjokken nog even over de markt en slenteren terug naar ons hotel. Effe douchen,backpack inpakken en yeps,alles past er nog in. Mijn topjes hebben in de vanish gestaan en zijn een beetje bijgetrokken. Nog effe koffie voor Eric en ikke een vers gemaakt wortel ananas sapje. Zometeen gaan we naar het buststation voor de bus naar Chumhon,duurt ongeveer twee uurtjes. In Chumphon moeten we tot half twee vannacht wachten op de trein naar Trang. Die komt morgenochtend om acht uur aan en dan kijken hoe we in Koh Lanta kunnen komen. We genieten nog steeds van elk moment. thailand is een bijzonder land vol contrasten. De mensen zijn geweldig en het eten keer op keer weer erg lekker. Wil nog niet naar huis toe dus en gelukkig hoeft dat ook nog niet!

• 12 November 2012 - 09:14

Eddy:

Volgens mij hebben ze op die markt topjes genoeg?
    Wel hele mooie foto's allemaal, ik ben benieuwd naar alle andere foto's.
    veel plezier.

• 12 November 2012 - 10:31

Francy:

Pleur die topjes toch in de chloor en anders ga je maar zonder topje. Syl, wat heb je allemaal gescoord in Thai? Wanneer kom je terug? Of blijf je daar eeuwig op eilandenhunt?

• 12 November 2012 - 16:27

Silvia Hendrix:

Topjes in overvloed maar wel allemaal maatje xxxs en cupje min aaa haha
    Als je niet veel kledij bij je hebt is drie topjes best wel veel om te missen,hoor!
    We komen de 24ste terug maar daar denken we nog effe niet aan,hoor! We zijn nu aangekomen in Chumphon,het is nu half elf in de avond en om half vier vannacht gaat de trein pas dus hebben we wat gezelligheid gezocht en zijn beland in een thaise pub met een geweldige band dus we vermaken ons wel. Slaap lekker allemaal x