In de relax modus - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu In de relax modus - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van silvia hendrix - WaarBenJij.nu

In de relax modus

Blijf op de hoogte en volg silvia

25 Oktober 2015 | Thailand, Ko Muk

Gisteren hing er een grijze laag smog over het eiland en het voelde nogal benauwd aan dus heb ik mezelf een bedje bij het zwembad toegeeigend en heb de hele dag lekker gezwommen en een boek gelezen. Toen het donker werd onder de douche gesprongen en wat zitten tutten. Om zeven uur ben ik samen met Claus en Brigitte door het pikkedonker,over een junglepad en met minizaklampje naar het Hilltop restaurant gelopen. Wat een geweldige plek en wat een grappige,praatgrage eigenaresse. Ze vertelt over het eilandje,dat de oorspronkelijke bewoners de vissers bij de pier zijn en dat deze eerst allemaal kleine dorpjes op het eiland hadden maar door de resorts in een hoek gedreven zijn. Daar worden ze nu getolloreerd en mogen ze blijven wonen. Toch onvoorstelbaar? Ik besluit me vandaag eens flink te verwennen met een Thaise schotel met eend. Een duur gerecht voor mijn doen,maar liefst 250 bath dat omgerekend ongeveer zes euro is. We mogen effe meekijken in het keukentje maar het is er zo benauwd dat we zo weer aan tafel zitten. De familie zit op de grond de menukaarten te scannen en opnieuw uit te printen en dit gaat gepaard met nogal wat gekibbel en gegiechel. Het eten is geweldig,zo lekker. Ik neem nog een bananentoetje in coconutmilk en dan kan er echt niks meer bij. Claus en Brigitte zijn erg leuk gezelschap en na het eten duiken we nog een klein barretje naast het restaurant in. Gezellig druk. We gaan aan de rum cola. Het nederlandse stelletje waar ik gisteren mee heb zitten buurten is er ook en komt gezellig bij ons zitten en nog een stel dat ook in het restaurant was. Het wordt een supergezellige avond. Zit je dan,met zn allen in een kleine junglehut met een mini cdspelertje waar reggae muziek uit komt,helemaal mijn ding. Dan begint het te flitsen en te donderen en kei hard te regenen. De mensen van de bar zeggen dat dit goed nieuws is want door de regen zal de smog weggaan. We kijken op een klein tvtje samen met de barmensen Thai boksen en blijven hangen tot half twee in de nacht. Dan wil de familie graag gaan slapen en wij ook! Met zaklampje terug naar onze bungalowtjes en lekker het bed in. Ik heb geslapen als een roosje.

Vanochtend werd ik wakker en ik kijk naar buiten en jaaaaaaaaa de zon schijnt! Nog geen mooie blauwe lucht maar een hele verbetering met de afgelopen dagen. Ik ben helemaal blij. Samen met Claus en Brigitte ontbeten en meteen afscheid genomen van ze,ze gaan vandaag naar Koh Lipe toe. Omdat ik blaren heb van de flipflops en niet ver kan lopen,huur ik een scooter. Eerst naar de mangrovebaai waar de vissers wonen,het is geen mooi strand maar ik vind de baai toch mooi,er liggen wat bootjes en kindertjes zwemmen en spelen. Dan rij ik naar de pier en het Sivalai beachresort. Wow,wat is het strand prachtig als de zon schijnt! Uit principe drink ik niks bij het Sivalai maar ga lekker in een strandstoeltje hangen bij het naastgelegen Tara resortje. Hier kun je in een tent op het strand slapen,het ziet er leuk uit. Prachtig uitzicht ook. Dan rij ik door Farmville,het lijkt nu alsof er veel minder rommel ligt maar dat komt natuurlijk omdat er weer water onder de huizen staat door de regen. Kindertjes spelen in dat vieze water,ik zie mensen die hun huisjes verbouwen,aapjes in kooitjes,kindertjes die op straat in een wasteil zijn gezet en oude mensen die fruit zitten te schillen. Het is een gezellige boel. Voordat ik naar het laatste vissersdorp rij,sla ik een off beatentrack paadje in en kom in het hart van het eiland terrecht,best steil omhoog en niet al te best te rijden maar wat is het prachtig groen. Wat kleine huisjes en een paar monnikken en een kakelende kip maar verder kom ik er niks tegen. Als ik aan het klooien ben met de scoot om het slechte pad weer af te dalen,komt een scooter die achter me rijdt naar voren en laat me precies zien hoe te rijden. Zonder kleerscheuren kom ik bij het andere vissersdorpje aan en ik drink wat bij een houten hutje. Ik heb uitzicht op de pier. Longtailbootjes komen en gaan en taxi's scheuren de pier op en af met bet aangekomen gasten of goederen van het vaste land. Ik zie dat de lucht alweer donker wordt en het begint weer te rommelen en ik rij terug naar Charlie. Daar kan ik nog een half uurtje van het heerlijke zwembad genieten voordat het begint te regenen. Vanavond mijn laatste avond op dit heerlijke eilandje,een hapje eten,ergens iets drinken en mijn backpack inpakken en op naar weer een nieuw avontuur.

  • 25 Oktober 2015 - 16:04

    Pascal:

    Wat een leuk verslag weer sil, ik ben net het hele weekend in het sauerland geweest was ook weer heerlijk.

  • 25 Oktober 2015 - 20:46

    Monique:

    Wow! Wat doe je veel en zo avontuurlijk, echt respect hoor.. geniet!

  • 26 Oktober 2015 - 00:41

    Silvia Hendrix:

    Das zeker lekker,Pascal,het is mooi daar en ze hebben lekkere schnitzels in germany!

    Het is me gelukt om 1 hele dag aan het zwembad te liggen,Monique maar ik ben toch liever bezig. Er is ook zoveel te zien. De meeste mensen komen naar zo een klein eilandje voor de stranden maar de binnenlanden en al die kleine vissersdorpjes zijn ook erg leuk om te zien. In die dorpjes zie je juist het echte Thaise leven! Ik wist zelf ook niet dat ik zoveel durfde hihi Just Do It!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

silvia

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 65273

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 20 November 2016

Thailand&Myanmar2016

03 Oktober 2015 - 28 November 2015

Thailand 2015

26 Oktober 2013 - 16 November 2013

Bali,de Gilli's & Lombok!

27 Oktober 2012 - 24 November 2012

Thailand 2012

29 Oktober 2011 - 17 November 2011

Thailand...Bangkok & Koh Chang

Landen bezocht: